|
Auteur |
Bericht |
Nadiene
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 jan 2013 23:15 Onderwerp: bandopname koop op afstand |
|
|
Er is telefonisch contact opgenomen en een bandopname gemaakt. Deze persoon heeft zich niet gerealiseerd wat het inhield en inmiddels zijn er weken verstreken. Incassobureau is in inmiddels door verkoper ingeschakeld en vordert nu geld. Kunnen jullie meedenken?
Moeten afspraken niet altijd schriftelijk bevestigd worden ook bij koop op afstand? |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 jan 2013 23:54 Onderwerp: |
|
|
Nadine schreef: | Moeten afspraken niet altijd schriftelijk bevestigd worden ook bij koop op afstand? | Bij een koop op afstand moet de verkoper bepaalde gegevens "aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk" terwijl hij bij andere gegevens kan volstaan met een "voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager" (art. 7:46c lid 2 BW). Als hieraan niet is voldaan dan heeft de klant drie maanden de tijd om de koop te ontbinden. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: do 03 jan 2013 14:39 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | Als hieraan niet is voldaan dan heeft de klant drie maanden de tijd om de koop te ontbinden. |
Maar als hieraan wél is voldaan heeft de klant toch het recht de koop binnen 7 werkdagen ná ontvangst van de zaak te ontbinden (artikel 7:46 d lid 1 BW)?
Zou graag willen weten of en wanneer het product is ontvangen door de kant, dat wordt mij niet duidelijk uit deze casus.
Kan mij niet zo goed voorstellen dat iemand een product thuisbezorgt krijgt en zich dan niet beseft dat daarvoor betaald moet worden...
Dat de leverancier het product heeft opgestuurd voordat er betaald is kan ik mij ook niet zo erg goed voorstellen, schijnt mij nogal ongebruikelijk. |
|
|
|
 |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 jan 2013 20:04 Onderwerp: |
|
|
Je kan de verkoop /overeenkomst schriftelijk betwisten. Vraag een kopie van de bandopname.
Dan wel hopen dat je 3 maanden niet verstreken zijn. |
|
|
|
 |
|