Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 21:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Schade na 'feestje'
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marijevw

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012 15:37    Onderwerp: Schade na 'feestje' Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Van het weekend heb ik schade geleden aan mijn gloednieuwe bank t.w.v. 3000,-. De gene verantwoordelijk voor de schade verleent geen hulp om schade te beroepen op zijn verzekering of eventueel mee betalen aan de schade. Casus als volgt:

Zaterdag avond nodig ik 4 genodigde uit om bij mij een drankje te doen om vervolgens te stad in te gaan. Persoon x (23 jaar) na een tijdje niet gesproken te hebben nodig ik ook uit om een drankje te doen. Na het uitgaan vertelt persoon x dat ie geen geld meer heeft om taxi te betalen of een bus te betalen naar huis. (Dit is vaker voorgekomen) waardoor ik en nog paar vrienden hem luidt en duidelijk uitlegde dat hij niet welkom is bij mij en maar een keer zijn zaakjes op orde moet stellen en zelf vervoer moet regelen. Zodoende het zeuren van persoon x stemde ik wel toe en mocht ie een uurtje wachten bij mij thuis om vervolgens de bus te pakken. Om 6 uur s'ochtends thuis gekomen is persoon x dronken en vervelend en na lang zeuren kreeg ik hem om 7 uur het huis uit, zodat ik het huis kon schoon maken. Ik betaalde zijn bus kaartje zodat ik van hem af was. Persoon x komt om 8 uur terug met blauwe lippen en onderkoeld bijna om te zeggen of ie AUB nog een uurtje mag bijkomen om later de bus te pakken. Tussen 7 en 8 heeft persoon x een blowtje gerookt waar ik niks van af wist. Na lang zeuren en wie laat een 'kennis/vriend' zo buiten staan heb ik hem binnen gelaten en verteld dat ie een uurtje had om bijtekomen en dan echt weg moest.

En toen gebeurde het; ik bedek (theedoeken) mijn bank waar ik hele avond met strenge hand op lette, en vertelde hem dat ie een uurtje zijn ogen dicht mocht doen en dat ik hem dan rond half 10 wakker zou maken en dat ie dan ECHT weg moest. Half 10 maak ik hem wakker en blijkt dat persoon X in zijn broek heeft geplast, en mijn nieuwe stoffen bank helemaal onder zit. De vlek is zo erg dat zelfs de ondervoering (het houte gedeelte) de pis is ingetrokken.

Nu is persoon X woonachtig bij zijn moeder alleen neemt zijn moeder niet op voor verzekering gegevens. Daarnaast helpt persoon X helemaal niet mee om ook iets te vergoeden en is spijt niet betuigd.

Andere vrienden van mij waren getuigen van dit alles en uiteraard heb ik foto's genomen etc.

Ik heb eigenlijk geen idee waar ik sta op het gebied van mijn recht. Kan ik dit op persoon x beroepen ? Wie betaald de schade ? Mijn verzekering vergoed het niet.

Hoop dat iemand me kan adviseren! Bijvoorbaat dank

p.s; Als dit alles is opgelost is het een leuk verhaal voor later Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012 23:30    Onderwerp: Re: Schade na 'feestje' Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marijevw schreef:
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik sta op het gebied van mijn recht. Kan ik dit op persoon x beroepen ? Wie betaald de schade ?

Persoon X is hier duidelijk aansprakelijk. Betaalt hij niet, dan kun je een rechtszaak tegen hem beginnen.

Probleem is vermoedelijk dat er bij X niets te halen valt en dat dit zo te horen de komende 10 jaar ook wel niet zal veranderen.

Mocht hij verzekerd zijn, dan zou het snel kunnen zijn opgelost. Moet hij wel een beetje meewerken.

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012 10:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als hij bij zijn moeder woont, is over het algemeen haar verzekering ook van toepassing op de overige inwonenden op haar adres.

Je zou in ieder geval kunnen beginnen met schriftelijk zaken vast gaan leggen. Niet langer bellen, maar e-mails sturen en brieven schrijven.

Je stelt hem aansprakelijk voor de geleden schade en verzoekt dringend tot afhandeling met zijn verzekeraar.

Tevens kun je zijn moeder aanschrijven. Niet dat je haar ook aansprakelijk kunt stellen, maar je kunt zo wel een beetje de druk opvoeren, en hoogst waarschijnlijk zal het haar verzekering zijn die de schade zal moeten gaan vergoeden.

Wellicht dat jullie bij afhandeling met de verzekeraar er goed aan doen om niet te veel uit te weiden over het feit dat hij onder invloed verkeerde van drugs en/of alcohol. Meestal zijn ze dan niet zo happig om te vergoeden...
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds