|
Auteur |
Bericht |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 okt 2004 17:42 Onderwerp: |
|
|
Funky schreef: | mmm...volgens mij hebben we de discussie een beetje doodgegooid met de verplaatsing! Jammer... |
En wie was er flink verantwoordelijk voor de verplaatsing!?  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Funky
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 12 okt 2004 17:46 Onderwerp: |
|
|
Ikke... en het siert je niet dat je mij niet voor was met bedoelde correctie!  _________________ mens sane non potest vivere in corpore sicco...
Funky |
|
|
|
 |
Jeanet
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 22 okt 2004 13:47 Onderwerp: |
|
|
Nieuw leven in de discussie?
Wat denken jullie hiervan:
1. een evenementenvergunning wordt verleend op basis van de Apv;
2. aan een vergunning kunnen voorschriften worden verbonden;
3. het niet nakomen van de vergunning of de daaraan verbonden voorschriften, kan aanleiding zijn voor bestuursrechtelijk optreden (overigens ook voor strafrechtelijk optreden, maar dat terzijde);
4. een handhavingsinstrument is in dat geval het toepassen van bestuursdwang;
5. en zie daar de waarschuwing dat bij niet nakomen van een voorschrift (het herstel van het terrein in de oude toestand) e.e.a. zal gebeuren door het bestuursorgaan op kosten van de vergunninghouder. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: za 23 okt 2004 15:11 Onderwerp: |
|
|
Klinkt prima Jeanet. Nu dan nog de vraag op grond van welke rechtsregels dat ook al weer zo is. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Frankovski
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 jul 2012 18:35 Onderwerp: |
|
|
Ik ben me ervan bewust dat dit topic al van 2004 is. Aangezien ik op dit moment met een zelfde casus te maken heb, wil ik graag deze discussie even nieuw leven inblazen.
@Jeanet: Ik hoop dat je nog actief bent In jouw antwoord geef je aan dat strafrechtelijk optreden ook mogelijk is. Op basis van welke wettelijke grondslag zou je in deze casus kunnen handhaven? Bestuurlijk handhaven is in ons geval niet mogelijk i.v.m. termijn.
Als Jeanet niet meer actief is, is een ieder uiteraard vrij om te reageren  |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 aug 2012 9:57 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Volgens mij ook gaat het enkel om publiekrecht en wel om bestuursdwang, art. 5:21 Awb.
Voor de toepassing ervan moet een bestuursdwangbeschikking uitgevaardigd worden, art. 5:24 lid 1 Awb.
De overtreder is de kosten verschuldigd verbonden aan de uitoefening van bestuursdwang, tenzij deze redelijkerwijs niet te zijner laste behoren te komen, art. 5:25 lid 1 Awb. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: do 16 aug 2012 20:11 Onderwerp: |
|
|
Maar hoe kun je bestuursdwang toepassen (schoonmaken en kosten verhalen) zonder dat je eerst een beschikking met een termijn moet uitvaardigen etc. Is er sprake van spoedeisendheid? Zo niet, dan moet je eerst een behoorlijke hoeveelheid administratief werk verrichten voordat je de schoonmaakploeg aan het werk kan zetten.....
Strafrechtelijk optreden zal zijn op de grond dat in dezelfde APV strijd met die APV of strijd met vergunningen op grond van die APV strafbaar is gesteld. Dit staat in iedere APV. Bijvoorbeeld in de APV van Roermond:
Quote: | Artikel 6:1 Strafbepaling
Overtreding van het bij of krachtens de artikelen van deze verordening bepaalde en de op
grond van artikel 1.4 daarbij gegeven voorschriften en beperkingen wordt gestraft met
hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie en kan
bovendien worden gestraft met openbaarmaking van de rechterlijke uitspraak. |
|
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: do 16 aug 2012 20:12 Onderwerp: |
|
|
Maar hoe kun je bestuursdwang toepassen (schoonmaken en kosten verhalen) zonder dat je eerst een beschikking met een termijn moet uitvaardigen etc. Is er sprake van spoedeisendheid? Zo niet, dan moet je eerst een behoorlijke hoeveelheid administratief werk verrichten voordat je de schoonmaakploeg aan het werk kan zetten.....
Strafrechtelijk optreden zal zijn op de grond dat in dezelfde APV strijd met die APV of strijd met vergunningen op grond van die APV strafbaar is gesteld. Dit staat in iedere APV. Bijvoorbeeld in de APV van Roermond:
Quote: | Artikel 6:1 Strafbepaling
Overtreding van het bij of krachtens de artikelen van deze verordening bepaalde en de op
grond van artikel 1.4 daarbij gegeven voorschriften en beperkingen wordt gestraft met
hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie en kan
bovendien worden gestraft met openbaarmaking van de rechterlijke uitspraak. |
|
|
|
|
 |
|