|
Auteur |
Bericht |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 dec 2012 18:29 Onderwerp: |
|
|
Misschien wat vergezocht, maar u zou zich ook nog op nietigheid van de overeenkomst kunnen beroepen, omdat deze onder invloed van een geestelijke stoornis tot stand is gekomen (art. 3:34 Burgerlijk Wetboek). Aangezien u schrijft dat u de overeenkomst onder invloed van medicatie bent aangegaan. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 dec 2012 18:30 Onderwerp: |
|
|
Omdat u uw verweer zelf moet voeren, is het misschien handig voor u, als u om hulp vraagt bij een rechtswinkel bij u in de buurt, of van het Juridisch Loket (0900-8020). |
|
|
|
 |
moedeloos84
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 aug 2013 15:01 Onderwerp: |
|
|
De zaak is inmiddels door mij gewonnen. De rechter is voorbij gegaan aan alle bezwaren die ik had, behalve deze, dat was al genoeg om mij in het gelijk te stellen.
Even in eigen woorden, heb het vonnis niet bij de hand, maar t komt ongeveer hier op neer:
LOI stelt in haar eigen algemene voorwaarden dat als de opleiding vroegtijdig word beëindigt, het gehele bedrag verschuldigd is. LOI heeft zelf aangegeven de opleiding vroegtijdig te hebben beëindigd vanwege het uitblijven van de maandelijkse betaling.
De rechter zegt in de uitspraak dat de consument heeft het recht om het gehele bedrag op de einddatum van de overeenkomst te betalen, en LOI nooit had mogen schrijven dat ze de opleiding vroegtijdig hadden beëindigd. LOI beroept zich eerder op haar algemene voorwaarden, wanneer de opleiding voortijdig word beëindigd, het gehele bedrag verschuldigd is. Volgens de rechter is dit een oneerlijk beding in de voorwaarden.
Daardoor is ook de informatie op de dagvaarding niet correct, en is LOI niet ontvankelijk verklaard.
De rechter is vanwege dat voorbij gegaan aan alle argumenten van de eiser en het verweer van de gedaagde, en word de vordering van de eisende partij afgewezen. Nu de hoofdvordering is afgewezen, zullen de nevenvorderingen ook worden afgewezen, en de kosten voor de gedaagde worden op nihil vastgesteld. |
|
|
|
 |
|