|
Auteur |
Bericht |
justme3442
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 30 nov 2012 18:01 Onderwerp: Eigendomspapieren katten en stalker (expartner) |
|
|
Ik heb een vraag en kom er maar niet uit. Ik heb 1,5 jaar samen gewoond.
In die tijd zijn er katten aangeschaft welke op mijn naam staan. Wij hadden 1 gezamenlijke rekening en dus geen eigen aparte rekeningen.
Nu wil ik graag weten hoe het zit met de katten, zijn deze nou volledig voor mij. De kosten voor de aanschaf had ik al mee genomen in de lijst met afrekeningen.
Echter krijg ik vandaag een brief van een advocaat, die geeft aan dat de katten gezamenlijk zijn omdat ze met gezamenlijk geld zijn betaald. Dus hij keert eigenlijk het verhaal om.
Kan dit zomaar? het kan toch niet zo zijn dat mijn salaris ineens een gezamenlijk salaris wordt?
Ik zit er zelfs over te denken om hem voor de rechter de dagen, hij heeft namelijk ook een document vervalst en hij is zo stom geweest om verkeerde datums te gebruiken. Dit toont dus aan dat hij valsheid in geschriften pleegt. Hij wilde mij hiermee 6000euro afhandig maken, ik ben hier nou een keer klaar mee. Ik heb al een hele lijst van wat hij allemaal wel niet doet. Stalken, Digi-D achterhalen, zich voordoen als mij, en ga zo maar door.
Graag wil ik advies wat ik kan doen tegen deze man. ik word er niet goed van, ik heb al 2 aangiften tegen hem lopen die worden nu eindelijk opgepakt door de politie maar ik wil dat dit stopt. Dit kan zo niet langer. graag advies, deze man stalkt mij en mijn omgeving en ontneemt mij alle rust dit speelt al ruim 3maanden.
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk en goed oplossen, dit kan toch zo niet langer? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 30 nov 2012 19:44 Onderwerp: |
|
|
Het geld wat op een gezamenlijke rekening staat is geld van beide tenaamgestelden.
Als hier katten van zijn gekocht zijn die dus door beiden betaald. |
|
|
|
 |
justme3442
|
Geplaatst: vr 30 nov 2012 20:00 Onderwerp: |
|
|
klopt, dit wil ik met hem verrekenen. Was ook meegenomen in een overzicht, maar ik zou willen weten wat zwaarder telt, gemeenschappelijk aankocht of eigendomspapieren. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 dec 2012 13:48 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is het een bewijskwestie. Zie art. 3:119 lid 1 BW De bezitter van een goed wordt vermoed rechthebbende te zijn.
U wordt dus vermoed rechthebbende van de katten te zijn en aangezien de eigendomspapieren op uw naam staan, kunt u aantonen dat ze aan u toebehoren. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 01 dec 2012 19:35 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Het geld wat op een gezamenlijke rekening staat is geld van beide tenaamgestelden. |
Dat is niet waar. Beide tenaamgestelden hebben toegang tot het geld, maar dat zegt niets over wie het geld toekomt. Er kan hier geen sprake zijn van een gemeenschap van goederen (want er is niet getrouwd en is geen sprake van geregistreerde partners).
Quote: | Als hier katten van zijn gekocht zijn die dus door beiden betaald. |
Wie nou precies heeft betaald is niet zo van belang. De vraag is wie wie de katten heeft gekocht en eigenaar is geworden van de katten. Dat zal afhangen van de precieze omstandigheden en van wat er indertijd precies is afgesproken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 01 dec 2012 19:57 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | hilde12 schreef: | Het geld wat op een gezamenlijke rekening staat is geld van beide tenaamgestelden. |
Dat is niet waar. Beide tenaamgestelden hebben toegang tot het geld, maar dat zegt niets over wie het geld toekomt. Er kan hier geen sprake zijn van een gemeenschap van goederen (want er is niet getrouwd en is geen sprake van geregistreerde partners).
Quote: | Als hier katten van zijn gekocht zijn die dus door beiden betaald. |
Wie nou precies heeft betaald is niet zo van belang. De vraag is wie wie de katten heeft gekocht en eigenaar is geworden van de katten. Dat zal afhangen van de precieze omstandigheden en van wat er indertijd precies is afgesproken. |
Klopt, echter is niet na te gaan van wie het gedeelte van het geld was waarmee de katten betaald zijn. Ik reageerde op het gedeelte waar te aangeeft dat de advocaat zegt dat de katten met gemeenschappelijk geld zijn betaald. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 01 dec 2012 20:07 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Klopt, echter is niet na te gaan van wie het gedeelte van het geld was waarmee de katten betaald zijn. |
Dat maakt dus ook niet veel uit. Als duidelijk is dat het om een persoonlijke aankoop van TS ging en het van de gezamenlijke rekening is betaald, dan komt het aankoopbedrag dus in mindering op de aanspraak die TS heeft op het saldo van die bankrekening.
Quote: | Ik reageerde op het gedeelte waar te aangeeft dat de advocaat zegt dat de katten met gemeenschappelijk geld zijn betaald. |
Ik nam aan dat je ook bedoelde antwoord te geven op de vraag of de katten nu gezamenlijk eigendom zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
justme3442
|
Geplaatst: zo 02 dec 2012 11:42 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reactie's!
De antwoorden hebben mij zeker geholpen.
Nu weet ik wat ik kan verwachten en waar ik over praat c.q. sta.
bedankt, mocht de situatie veranderen dan zal ik jullie een terugkoppeling daarvan geven. |
|
|
|
 |
justme3442
|
Geplaatst: zo 02 dec 2012 11:42 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reactie's!
De antwoorden hebben mij zeker geholpen.
Nu weet ik wat ik kan verwachten en waar ik over praat c.q. sta.
bedankt, mocht de situatie veranderen dan zal ik jullie een terugkoppeling daarvan geven. |
|
|
|
 |
|