|
Auteur |
Bericht |
zzzdavid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 11:22 Onderwerp: Oud arrest - inhoud dagvaarding bepaalt relatieve bevoedheid |
|
|
Wie herinnert zich het oude arrest waarin bepaald werd dat de inhoud van de inleidende dagvaarding bepalend was voor de beslissing over de (relatieve) bevoegdheid van de rechter? In wezen betekent dit dat de bevoegdheid van de rechter door de eisende partij in een civiele zaak wordt bepaald.
Ik ken de details niet meer ....... en waarschijnlijk gebruik ik de verkerde zoektermen .......want op internet kan ik het niet meer vinden. En in welke vak dit aan de orde toen kwam weet ik ook niet meer.....anders zou ik in de boeken kunnen snuffelen.
Dus als het je iets zegt, hoor ik het graag van je! |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 14:50 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij bedoel je Guldemondt / Noordwijkerhout, het arrest waarin de Hoge Raad de objectum-litisleer kiest. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 16:23 Onderwerp: |
|
|
Dat arrest gaat over de absolute bevoegdheid van de burgerlijke rechter (Net als HR Limmen/Houtkoop), maar misschien wordt dat ook bedoeld. |
|
|
|
 |
zzzdavid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 17:09 Onderwerp: |
|
|
Guldemondt / Noordwijkerhout! Dat bedoelde ik inderdaad! Thanks!! |
|