fallout999
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 nov 2012 3:51 Onderwerp: Verjaring? |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een aantal vragen en hoop hier het antwoord te krijgen. Heb al een heleboel proberen op te zoeken op internet, maar helaas niet echt een antwoord kunnen vinden. Zal zo goed mogelijk proberen de situatie uit te leggen.
Vorig jaar heb ik in detentie gezeten voor een aantal strafbare feiten. Hiervoor heb ik in totaal 12 maanden celstraf gekregen waarvan 8 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar + 200 uur taakstraf + een schadevergoedingsmaatregel van 4000 euro.
Ook heb ik voor 2 andere zaken een 2 taakstraffen gekregen van bij elkaar opgeteld 300 uur. Ondank dat de opstart moeilijk was toen ik vrijkwam heb ik geprobeerd zo goed mogelijk alles op orde te krijgen na mijn detentie. Mij netjes om de 2 weken gemeld bij de reclassering en de afspraken nagekomen die wij maakte. Echter omdat ik nog geen woonadres had, kwam het met de taakstraf ook elke keer niet opgang. Naarmate de tijd verstreek ben ik door omstandigheden 3x te laat gekomen en is mijn zaak teruggestuurd naar de Officier van Justitie. Toen ik hiervan op de hoogte werd gesteld heb ik eigenlijk alles links laten liggen. Ook met het intakegesprek liep het mis en zijn de taakstraffen ook teruggestuurd.
Dus dat zal betekenen dat ik een flinke poos naar de gevangenis moet gaan.
Mijn vraag is nu: Stel ik ben onvindbaar voor een langere tijd, staat op de tenuitvoerlegging van de celstraf een verjaring? Zoja, na hoeveel tijd kunnen ze mij niet meer vastnemen om de celstraffen te moeten uitzitten?
Alvast bedankt. |
|