Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bijzondere bijstand of andere middellen om aan te wenden ?.
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
The Unforgiven

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 15:04    Onderwerp: Bijzondere bijstand of andere middellen om aan te wenden ?. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik stel hier een vraag voor een persoon die financieel erg moeilijk kan rondkomen.

Persoon in kwestie heeft een 2 tal honden die verzorging behoefen maar dit nauwelijks krijgen door financiele omstandigheden ,te denken aan vlooienbestrijding kapper gezondheid dat is 1.

Volgende persoon heeft veel emotionele behoefte het graf te bezoeken van zijn overleden broer in frankrijk, krijgt nergens vergoeding voor deze trip.

Persoon zit in schuldhulpplan en leeft op zeer minimale kosten per maand.
Hetgeen ik zelf overigens binnenkort ook in ga.

Maar bijzondere bijstand zou niet lukken en weet verders ook niets aan te wenden om bijv de trip naar frankrijk te maken,waar kan deze persoon terecht met zijn probleem ?.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met de honden bij het asiel (al is het wellicht verstandig dat eerst af te stemmen met de schuldhulpverlening, uiteindelijk zijn huisdieren bezittingen waarop in theorie beslag kan worden gelegd door de schuldeisers). Een reis naar Frankrijk zit er even niet in, ben ik bang.

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is nou jou hulpaanbod of optie of theoritische oplossing om aan doomsday voorbij te gaan dus ook aan bona fides of dacht je bijdehand te zijn ??.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

The Unforgiven schreef:
Wat is nou jou hulpaanbod of optie of theoritische oplossing om aan doomsday voorbij te gaan dus ook aan bona fides of dacht je bijdehand te zijn ??.

Nou ja, een baan zoeken kan natuurlijk ook. Kijk, er is volgens mij geen grondrecht op het bezoek van het graf van een overleden familielid, en er is bij mijn weten ook geen grondrecht op het hebben van huisdieren. Het hebben van een huisdier is een luxe. Voor wie zich die luxe niet kan permitteren, zijn er natuurlijk mogelijkheden om dierenleed te voorkomen.

Wat zoek je? Een gulle gever? Daar is dit forum in ieder geval niet voor bedoeld. Het adres van een loket voor een extra uitkering in een situatie waarin zelfs de bijzondere bijstand geen soelaas biedt? Ik ben bang dat zo'n loket niet bestaat.

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2012 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bijstand is nou eenmaal bedoeld voor eerste levensbehoeften en daar hoort een trip naar Frankrijk (ongeacht het doel) en het houden van honden nou eenmaal niet bij.

Hoe triest dat ook is voor de betreffende persoon.
The Unforgiven

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 16:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Had al wel zoiets van wordt moeilijk, maar persoon is door omstandigheden (ziekte) niet in staat te werken,en heeft zoals ik al zei een wekelijks budget door shuldhulpplan wat net genoeg is om van te leven en dan ook echt alleen om van te leven,bepaalde emotionele behoeftes zouden mijns inziens toch ergens wel een budget moeten kunnen behoefen voor de echte minima.

Bij het overlijden van zijn broer was hij al niet op de begrafenis doordat de trip niet gemaakt kon worden,waar een hoop stennis om is geweest, na verloop van tijd is de emotie steeds groter geworden en wil persoon graag daar zijn en het graf bezoeken en aangetrouwde familie maar schijnt weinig te kunnen.

Ik bedoel maar heb ik met minima een advocaat nodig betaal ik 127,00 euro en met het juridisch loket krijg ik daarop ook nog eens korting van 51,00 euro.
Moeten procederen wordt middels bijzondere bijstand ook gecompenseert.

Maar goed ik snap dat huisdieren je eigen verantwoording zijn logisch echter het belemmerd wel om zelf iets te sparen voor bijv een tripje frankrijk,maar dieren zijn als je kinderen en hoe sommige mensen soms koelbloedig praten of speculeren over dat soort omstandigheden vraag ik me af of ze zelf huisdieren hebben en of ze hun eigen huisdier ook behandelen als een voorwerp?.
hilde12

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, heb zelf huisdieren, maar als ik moet kiezen tussen leven en m'n dieren dan ga ik ervoor zorgen dat ik kan leven en m'n dieren een beter leven krijgen dan ik ze kan geven.
Het zou pas egoïstisch zijn als ik ze zélf wil houden terwijl ik ze niet de verzorging kan geven die ze nodig hebben.
marja.verstralen

Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 16:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,

Als deze persoon ziek is, heeft hij dan geen recht op een Ziektewetuitkering (vervolgd door de Wet WIA na twee jaar ziekte)?
bona fides

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marja.verstralen schreef:
Als deze persoon ziek is, heeft hij dan geen recht op een Ziektewetuitkering (vervolgd door de Wet WIA na twee jaar ziekte)?

Alleen als je eerst wel werk had. Waarschijnlijk is dat hier niet het geval.

BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ook met ZW of WIA kan je in de schuldhulpverlening zitten.
The Unforgiven

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Precies Hilde12 welk inkomen er ook geld en welke instantie doet er niet toe Schuldhulpplan zal in elke vorm van inkomen snijden,en ik zou niet zomaar mijn dieen weg doen maar goed dat is gewoon persoonlijk, als ze er zwaar onder zouden lijden zou ik me wel beraden maar vooralsnog gaat het hier om het verkrijgen van een budget voor bijzondere omstandigheden en waar deze te verkrijgen is,maar denk dat het weinig uitkomst zal bieden als ik het zo bekijk dan denk ik dat dit topic ten einde gaat komen.

Maar toch bedankt voor de communicatie.
hilde12

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn zoals gezegd genoeg budgetten voor bijzondere omstandigheden, echter het houden van huisdieren of (niet respectloos bedoeld) het houden van een korte vakantie horen daar niet bij.

De budgetten zijn er nou eenmaal voor de eerste levensbehoeften (nieuwe koelkast, wasmachine, etc) en niet voor "luxe" uitgaven.
vraagteken77

Leeftijd: 48
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 14:37    Onderwerp: noodfonds Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Unforgiven,

Er zijn initiatieven van de Dierenbescherming of van Particulieren die voor mensen met een minimum inkomen een financiele bijdrage kunnen geven voor noodzakelijke medische ingrepen.

Bewoners van Amsterdam kunnen bij de Dierenbescherming een aanvraag indienen.

www.amsterdam.dierenbescherming.nl/noodfonds

Voor andere regio's zijn er wellicht andere initiatieven. Daarnaast is in de meeste Gemeente's een regulier noodfonds waar je in noodsituaties kan aankloppen voor een financiele bijdrage.

Misschien hebben jullie hier wat aan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds