|
Auteur |
Bericht |
OndernemerMH
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 okt 2012 19:30 Onderwerp: huurovereenkomst" voor plaatsing reclame opzeggen |
|
|
Goedenavond,
Ik ben beginnend ondernemer en heb de fout gemaakt om een contract te tekenen voor vijf jaar. Dit drukt financieel nu teveel op het bedrijf.
maw ik wil er vanaf. Mijn vraag is kan dit of ben ik verplicht het hele bedrag te betalen.....ik heb wel het volgende gevonden, het lijkt mij positief maar wil graag jullie mening. Bij voorbaat dank!
www.http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BK2887 |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 11:04 Onderwerp: |
|
|
Wat voor contract betreft het en welke voorwaarden zijn opgenomen met betrekking tot (al dan niet kunnen) ontbinden? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
OndernemerMH
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 22:20 Onderwerp: |
|
|
Het is een contract waarop staat dat het voor de duur van vijf jaar is, hier heb ik ook voor getekend. Maar wat ik vooral wil weten is wat de genoemde uitspraak betekend? Dan in gewoon Nederlands, zoals ik het lees heeft diegene ook voor een langdurig contract getekend en wilde daaronder uit. Wat de rechter ook toewees .......volgens mij |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 22:49 Onderwerp: |
|
|
De opzegbaarheid is afhankelijk van de kwalificatie die je geeft aan de overeenkomst. Is het huur, dan betekent de afgesproken termijn van 5 jaar dat je niet tussentijds kunt beëindigen; is het opdracht, dan kun je altijd beëindigen, ook als je in principe afspraken voor 5 jaar hebt gemaakt. Sterk vereenvoudigd:
- Huur is het ter beschikking stellen van een voorwerp (dat kan in principe een reclamebord zijn) tegen een tegenprestatie (bijv. een maandelijkse betaling).
- Opdracht is het uitvoeren van werkzaamheden tegen een tegenprestatie, zolang het geen arbeidsovereenkomst is.
Uit de uitspraak waar je naar verwijst blijkt de inhoud van de discussie niet, maar die zal zijn gegaan over de vraag of de kern van de afspraak was dat de ene partij betaalde voor (1) een gebruiksrecht (bijv. van een reclamebord dat hij zelf invulde) of dat dat was voor (2) het plaatsen van reclame.
Je begrijpt, de nuance is hier essentieel. Het zal van de exacte inhoud van de overeenkomst en de daaraan voorafgaande correspondentie afhangen welke situatie zich voordoet. De bewoordingen zijn op zichzelf niet doorslaggevend, dus als er "huurovereenkomst" boven staat dan betekent dat niet per definitie dat er van huur sprake is. (Klinkt logisch, toch? )
Als het om een groot bedrag gaat, zoek dan een goede advocaat en doe dat al voordat je opzegt, zodat de zaak van het begin af aan goed wordt aangepakt. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|