AdamG
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 6
|
Geplaatst: di 16 okt 2012 16:48 Onderwerp: Schade bij levering meubelstuk |
|
|
Beste mensen,
Een levering van een prijzig meubelstuk bij mij thuis door 2 personeelsleden resulteerde in schade aan de laminaatvloer.
M.i. was dit veroorzaakt door 1) duidelijk onzorgvuldig & onvakkundig handelen van het personeel en 2) het volledig negeren van mijn advies – op voorhand – over hoe te werk te gaan.
De Algemene Voorwaarden van de leverancier stellen dat "Plaatsing in huis geschiedt op risico van de ontvanger van de goederen". De leverancier heeft desalnietemin een kleine "restitutie" aangeboden omdat zij "de situatie ook zeer vervelend vinden".
Ik vind dit bedrag echter veel te laag en heb dit aangegeven. De leverancier heeft hier niet op gereageerd.
Mijn vragen aan jullie zijn de volgende:
1- Geldt het risico dat een ontvanger loopt tevens bij een geval van bewust roekeloos handelen door de leverancier? (Of mag deze er van uit gaan dat als betaald wordt voor een aanvullende bezorgdienst, dat deze dan professioneel wordt uitgevoerd?)
2- Welke juridische middelen heb ik tot mijn beschikking om de leverancier te beweging tot uitkeren van een schadevergoeding?
Het bedrag waar we over spreken bedraagt enkele honderden euro's.
Alvast dank voor uw advies.
Met groet
Adam G.[/list][/list] |
|