|
Auteur |
Bericht |
sausje
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 5:17 Onderwerp: Incasso niet kunnen betalen |
|
|
Hallo,
Ik heb nu een dreiging liggen voor een dagvaarding tenzij ik het hele bedrag in 1x betaal, volgens de brief is nu geen betalingsregeling meer mogelijk.
Nu is het zo dat ik met mijn Wajong ONMOGELIJK het volledige bedrag in 1x kan betalen zonder overal anders in de schulden te komen.
Hoe zit dit nu?
Kan ik alsnog op grond daarvan een regeling treffen?
Ps. waarom en hoezo enz het tot hier is gekomen doet er niet toe, dit is de huidige stand van zaken en probeer het nu alsnog op te lossen.
Bvd |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 10:39 Onderwerp: |
|
|
Uiteindelijk doet het er wel toe hoe je in deze positie bent beland, want je moet namelijk een beroep op coulance gaan doen bij je schuldeisers.
Er bestaat niet zoiets als een "recht op" een betalingsregeling.
Aan de andere kant zijn schuldeisers meestal wel bereid tot een regeling, omdat een dreigende WSNP ze ook weinig zal brengen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 10:45 Onderwerp: |
|
|
Het helpt om te weten wie de schuldeiser is, althans in welke categorie deze valt: bank, verhuurder, andere private partij, belastingdienst, gemeente, andere overheidsinstelling?
Het helpt ook om te weten wat de gevolgen zijn als je niet betaalt. Een dagvaarding is leuk, en brengen veel kosten met zich mee die weer op jou worden verhaald, maar wat er niet is, is er niet. Op lucht kan geen beslag gelegd worden en op inkomen slechts beperkt.
Je zou ook eens bij de gemeente kunnen navragen welke mogelijkheden zij zien, bijvoorbeeld dmv (bijzondere) bijstand en/of schuldsanering, etc. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
sausje
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 12:09 Onderwerp: |
|
|
Het is bij Intrum Justitia, het gaat zich om een particulier bedrijf waar de schuld bij is.
Ze kwamen met het volgende antwoord zojuist:
Quote: | Goedemorgen,
Wij hebben uw bericht in goede orde mogen ontvangen. Echter hebben wij
stukken nodig waaruit blijkt dat u handelingsonbekwaam bent. Na ontvangst
hier van kunnen wij contact met uw bewindvoerder opnemen. Wij gaan er van
uit u van voldoende informatie te hebben voorzien.
MVG, Intrum Justitia |
Helaas heb ik die stukken niet en ik wou dit buiten mijn bewindvoerder om regelen.
Is er een andere manier hoe ik hun kan overtuigen dat ik dus een Wajong heb?
Trouwens ik zie hier dat hun mij vragen om bewijs dat ik handelingsonbekwaam ben, zou ik dat zijn, is mijn contract waardoor die schuld is überhaupt geldig?! |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 12:36 Onderwerp: |
|
|
Als u handelingsonbekwaam was ten tijde van het sluiten van het contract, is het contract geldig, maar vernietigbaar (zie art. 3:32 lid 2 eerste zin BW). Uw bewindvoerder kan het contract vernietigen. Dan moet u de ontvangen prestatie teruggeven en hoeft u de prijs niet meer te voldoen. |
|
|
|
 |
sausje
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 12:42 Onderwerp: |
|
|
Het ging zich om een periode waar ik zwaar depressief was en onder invloed, ik zag het allemaal niet meer zitten en wou er sowieso een einde aan maken.
Toen heb ik dus inkopen gedaan die ik helemaal niet kon betalen.
Ik was toen ook al onder bewindvoering.
Maar om het contract te vernietigen, hoe zit dat dan met de extra kosten die gemaakt zijn door het incasso bureau?
En de producten die ik heb gekocht bij hun is er 1 van die ik niet terug kan geven (dit was een gamecode voor een online spel die al gebruikt is), 1 ander ervan heeft al schade, en de ander is wel nog in goede staat en kan terug gegeven worden.
Hoe zit dat dan daarmee? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 19 okt 2012 17:26 Onderwerp: |
|
|
Excuses, onder bewind stelling is niet voldoende voor handelingsonbekwaamheid. Iemand is pas handelingsonbekwaam, als hij onder curatele gesteld is (art. 1:381 lid 2 BW). Het vernietigingsverhaal gaat dus helaas niet door.
Misschien is het toch verstandig om met uw bewindvoerder in gesprek te gaan en met het incassobureau of niet toch nog een regeling mogelijk is. Eventueel het niet doorberekenen van wettelijke rente (art. 6:119 en 120 BW). |
|
|
|
 |
|