|
Auteur |
Bericht |
maurogijo
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 10 nov 2012 11:55 Onderwerp: kan ik geld terug eisen |
|
|
Op 16-09-2012 heb ik met mijn zoon een broek gekocht bij de g-star winkel in Rotterdam centrum. Echter op 12-10-2012 was deze spontaan gescheurd ik ben op 14-10-2012 terug gegaan naar de shop en kreeg geen geld terug maar wel een nieuwe broek. Gisteren 09-11-2012 gebeurde hetzelfde met die nieuwe broek op vrijwel dezelfde plek. Ik wil nu echter wel mijn geld terug maar dat doen ze niet in de winkel kan ik mijn geld terug eisen en de koop ontbinden. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 10 nov 2012 19:11 Onderwerp: Re: kan ik geld terug eisen |
|
|
Ja, je kunt de koop ontbinden, omdat het aannemelijk is dat je vervanging wederom een ondeugdelijke broek krijgt. Het kan lastiger worden als de verkoper betwist dat de broek al eerder was vervangen en jij geen bewijs hebt dat deze eerder was vervangen. Het de periode waarbinnen wordt vermoed dat het product non-conform is begint bij iedere vervanging opnieuw te lopen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 10 nov 2012 19:59 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk moet u nog een keer genoegen moet nemen met een nieuwe broek. Art. 7:21 lid 1 aanhef en onder c BW dat over vervanging van de afgeleverde zaak gaat, gaat vóór art. 7:22 lid 1 aanhef en onder a BW, dat over ontbinding gaat. Zie art. 7:22 lid 2 BW dat bepaalt dat de bevoegdheid tot ontbinding pas ontstaat, zodra vervanging onmogelijk is geworden.
Misschien dat na drie keer een gescheurde broek wel tot ontbinding mag worden overgegaan. Na ontbinding (schriftelijk) heeft u recht op teruggave van de koopprijs. |
|
|
|
 |
|