|
Auteur |
Bericht |
Student_88
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 02 okt 2012 10:45 Onderwerp: toelating/afwijzing tot opleiding een besluit als in Awb ?? |
|
|
Is het afwijzen dan wel toelaten tot een opleiding aan de universiteit een besluit in de zin van de Awb ? Het gaat mij op de rechtsbescherming/rechtsfaciliteiten die openstaat na zo een afwijzing.
Het (mogelijke) probleem zit in hem in de rechtshandeling. Graag verneem ik wat jullie hierover te zeggen hebben. Een pro argument is dat toelating wel (onderwijs)rechten geeft aan een student en afwijzing niet. |
|
|
|
 |
Student_88
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 03 okt 2012 19:50 Onderwerp: |
|
|
input is welkom |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 okt 2012 9:24 Onderwerp: Re: toelating/afwijzing tot opleiding een besluit als in Awb ?? |
|
|
Student_88 schreef: | Is het afwijzen dan wel toelaten tot een opleiding aan de universiteit een besluit in de zin van de Awb ? Het gaat mij op de rechtsbescherming/rechtsfaciliteiten die openstaat na zo een afwijzing.
Het (mogelijke) probleem zit in hem in de rechtshandeling. Graag verneem ik wat jullie hierover te zeggen hebben. Een pro argument is dat toelating wel (onderwijs)rechten geeft aan een student en afwijzing niet. |
Indien de instelling voor hoger onderwijs een openbare instelling is dan er er sprake van een besluit in de zin van de Awb. De rechtsbescherming wijkt echter af van de standaardbepalingen van de Awb en wordt voor een groot gedeelte in de WHW zelf geregeld (zie bijv. 7.59a WHW). Kun je je vraag iets concreter maken? |
|
|
|
 |
|