|
Auteur |
Bericht |
Rostov
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 sep 2012 19:48 Onderwerp: Verschijningsplicht |
|
|
Een ambtenaar van de gemeente heeft mij onlangs een mail gestuurd met een verzoek om een afspraak te maken om e.e.a. te bespreken.
Ik heb de goede man daarop uitgenodigd op de daaropvolgende dag (zaterdag) bij mij thuis.
Gemeente:
Op grond van artikel 72 wet GBA wil ik graag dat u met mij een afspraak maakt op het Stadskantoor. Conform het gesteld in dit artikel bent u verplicht hieraan gehoor te geven. Verder dient deze afspraak op werkdagen plaats te vinden.
Mijn verweer:
Kunt u mij even aangeven waar staat dat de afspraak op grond artikel 72 wet GBA dient plaats te vinden op werkdagen in het stadskantoor?
Gemeente:
Het college stelt zich op het volgende standpunt:
U moet de brief van 19 september zien als een oproep om te verschijnen. Bij een oproep om te verschijnen bepaalt het bestuursorgaan die oproept de tijdstippen waarop dit kan gebeuren. Het bestuursorgaan heeft zelfs de mogelijkheid om bij een oproep zonder overleg het tijdstip te bepalen. In mijn brief van 19 september heb ik u verzocht om met mij een afspraak te maken. Daardoor hoopte ik te bereiken dat we in overleg een tijdstip kunnen bepalen dat zowel u als mij uitkomt.
Indien u geen gevolg geeft aan de omroep om te verschijnen dan is dit een overtreding ingevolge artikel 147 wet GBA.
Ik weet niet beter dan dat een verschijningsplicht alleen geldt bij het afhalen van identiteitsbewijzen en geboorteaangiften. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 26 sep 2012 22:01 Onderwerp: |
|
|
Dubbel. Zie andere draad. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|