Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 14:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

schrijf advies incassobureau tegenvordering
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
OOge

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 19:49    Onderwerp: schrijf advies incassobureau tegenvordering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om het verhaal kort te houden.
3 jaar geleden leverancier gehad waarvan ik nog creditnota's tegoed heb.
Dat zouden ze uitzoeken maar is nooit verrekend.

1 jaar geleden dook een incassobureau op die namens hun het geld wou vorderen. Allemaal dreigementen en een nooit uitgevoerde dagvaarding erbij in de envelop.

Verhaal uitgelegd en heb verteld dat ik dit graag aan de rechter laat zien. Nooit meer iets van gehoord tot een week geleden.

Hier komt een nieuw incassobureau die meent een bedrag te moeten krijgen. Verder allemaal netjes en geen buitensporige incassokosten zoals die andere, maar wel de rechtbank dreigement, voortvloeiende kosten etc.
Nu heb ik enkele facturen al voldaan, en van het overige zou ik credit nota's moeten ontvangen. Al met al streept de vordering bijna tegen elkaar weg op iets van 10 euro na.

Nu wil ik ze graag een antwoord geven op hun brief, maar wil niet telkens alles opnieuw bewijzen. Als de leverancier de administratie goed voor elkaar had, en het vorige incassobureau alles netjes had doorgegeven was ik van dit ge-eikel af geweest.

Wat kan ik nu netjes schrijven, maar toch in duidelijke taal. Want dit bedrijf ziet er zo netjes uit dat het waarschijnlijk naar de rechtbank gaat, en wil natuurlijk toch wel even wat netjes verwoorden voor die welgeleerde man of vrouw.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hermanJ

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 4:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou zo zeggen:
- zoek alle schriftelijke bewijzen chronologisch bij elkaar (m.n. de accepetatie van de creditnota's)
- scan die en zet ze in 1 pdf bestand (dat kan je dan steeds weer uitprinten als het nodig is, of als het een minder middeleeuws bureau is mailen)
- doe er een briefje bij waarin je uitlegt hoe de vork in de steel zit en verklaar je bereid de 10 euro te betalen
OOge

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 10:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is het hem nou. Dat heb ik een jaar of twee terug al gedaan, een jaar geleden bij het vorige incassobureau en dan moet het nu alweer. Het is net alsof ze het daar niet snappen of willen luisteren. Hun administratie is gewoon niet op orde en ik ben het dupe ervan. Er zijn zelfs factuurnummers bij die op mijn facturen een heel ander bedrag hebben. Als ik bijvoorbeeld factuurnr 1 van hun pak, is het bij hun 200 euro, en bij mij op factuurnummer 1 15 euro.

Elk jaar weer proberen ze het opnieuw. Als ik het voor de rechter laat komen en alles aan hem/haar laat zien en dan erbij zeg dat ik bereid ben om het restant te betalen, en dat ik al meerdere keren hun gemaild heb, geschreven en zelfs gebeld met het incassobureau maar dat het niet helpt, dan mag ik toch wel aannemen dat deze geleerde wel ziet wat er aan de hand is en dat het wel ophoudt.

Niettemin om op het schrijven terug te komen. Zeg je dus, weer opnieuw een 34 pagina's tellende bewijzen meesturen.
Alfred777

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt naar het dossier van het vorige incassobureau verwijzen. En waarschuw ze er voor dat als je er nog meer tijd in moet (laten) steken, ze daarvoor een rekening gaan krijgen.

Je kunt best wel arrogant doen, doen zijn andersom ook!
OOge

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, dat is wel een goed argument. Schrijf ik er even bij. Mocht er een zaak van gemaakt worden, word het dan een rechtbank in mijn regio of moet ik daarvoor naar limburg als de eiser daar zit.
Alfred777

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De eiser moet je dagvaarden bij de (kanton)rechtbank bij jou in de buurt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds