|
Auteur |
Bericht |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 12:22 Onderwerp: Datum uitspraak is besloten. Mag akte uitlating productie? |
|
|
Hallo,
De rechter heeft besloten wanneer er een uitspraak komt. De gedaagde heeft in zijn laatste conclusie een aantal producties in het geding gebracht waar ik graag nog op wil reageren, omdat ze valselijk zijn. Mag ik in deze stand van het geding nog een akte uitlating productie indienen? |
|
|
|
 |
Alfred777
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 12:38 Onderwerp: |
|
|
Neen, dat kan in principe niet meer.
Maar wanneer de rechter op de nieuw geproduceerde stukken zijn vonnis zou gaan baseren, is hij verplicht om een tussenvonnis te wijzen en jou alsnog tot het becommentariëren van deze stukken te laten over gaan.
Geeft hij een eindvonnis dan heeft hij deze stukken niet zwaarwegend geoordeeld. Over het algemeen worden aan (ongevraagde) bewijsstukken die op het eind van de procedure worden ingebracht en een radicale wijziging van een mogelijk oordeel zou moeten bewerkstelligen, niet veel waarde gehecht. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 19:14 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het eigenlijk wel belangrijk om te reageren omdat deze stukken valselijk zijn opgemaakt. Kan het kwaad om toch te reageren? |
|
|
|
 |
Alfred777
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 19:49 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat het om een procedure voor de kantonrechter gaat.
Schrijven kan altijd en als het je oplucht moet je het ook maar doen, maar de rechter mag daar eigenlijk geen kennis van nemen.
Ik weet het, het kan frustrerend zijn als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan, maar misschien is de rechter slimmer dan je denkt! |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 21:35 Onderwerp: |
|
|
Haha, laat ik eerlijk zeggen dat de rechter erg ongeïnteresseerd en bot over kwam tijdens de comparitie. Maar dat was hij ook ten aanzien van de tegenpartij. Het is inderdaad een procedure bij de kantonrechter.
Ik heb desondanks toch een akte ingediend omdat de ingediende producties een valse indruk proberen op te wekken. Hopelijk is hij inderdaad slimmer dan ik denk en geeft hij mij gelijk. |
|
|
|
 |
Alfred777
|
Geplaatst: vr 10 aug 2012 0:11 Onderwerp: |
|
|
er zijn inderdaad rechters die zo vanuit een ivoren toren "recht"spreken dat je je kunt afvragen of ze wel op z'n plek zijn.
Maar het is ook zijn functie om van een emotioneel geladen zaak de juridische knelpunten te destileren en daarover een min of meer afstandelijk oordeel te vellen.
Kijk maar eens naar sommige zaken hier op dit forum. Hoe zou jij die situaties beoordelen?
Omdat veel kantonrechters uit de advocatuur komen zijn ze misschien meer wereldwijs dan de rechters die niet anders gezien hebben dan de leerboeken van de opleiding.
Hou ons op de hoogte. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: za 11 aug 2012 8:01 Onderwerp: |
|
|
Hallo Alfred,
Bedankt voor je reacties. Zodra ik over het vonnis beschik zal ik deze plaatsen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 11 aug 2012 12:52 Onderwerp: |
|
|
De rechter moet jou de gelegenheid geven op deze producties te reageren. Hoor en wederhoor.De datum vonnisbepaling kan ook doelen op een tussenvonnis, waarin de rechter beslist dat jij je mag uitlaten over deze producties. Dat heb je dus inmiddels gedaan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: wo 15 aug 2012 19:27 Onderwerp: |
|
|
Helaas, ik heb alles weer retour gekregen. |
|
|
|
 |
Alfred777
|
Geplaatst: wo 15 aug 2012 21:58 Onderwerp: |
|
|
Hetgeen te verwachten viel.
Dus het wordt mogelijk een tussenvonnis en in ieder geval als de op de valreep ingebrachte producties van de tegenpartij een beslissende rol gaan spelen.
Duimen maar dan! |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: do 16 aug 2012 16:23 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reactie. Zodra het (tussen)vonnis er is zal ik de uitkomst melden. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
|
Geplaatst: vr 07 sep 2012 17:01 Onderwerp: |
|
|
De zaak is aangehouden. Goed of slecht teken? |
|
|
|
 |
Alfred777
|
Geplaatst: vr 07 sep 2012 17:20 Onderwerp: |
|
|
Aangehouden met wat voor reden?
Vaak wordt de zaak aangehouden omdat de rechter nog geen uitspraak heeft kunnen formuleren. Een soort uitstel voor de rechter dus. Heeft verder geen positieve of negatieve invloed op het resultaat. |
|
|
|
 |
|