|
Auteur |
Bericht |
gino12
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 sep 2012 8:30 Onderwerp: achterhouden van informatie bij VOF |
|
|
Wij zijn met 2 personen een VOF aangegaan, met gelijke bevoegdheden. Na ons eerste evenement ging mijn partner niet meer door. Echter er waren nog een paar kleine schuldeisers. Nu heeft deze ex partner mij de toegang tot de emails ontzegd, en de wachtwoord gegevens van de bank ontnomen. Hij heeft daarna op eigen houtje verder dingen opgelost, en komt na bijna een jaar aanzetten met dat gene hij betaald heeft, ik ook maar de helft moet betalen. Er is niet gekeken waarmee de schuldeisers accoord gingen, met een minder bedrag dan, maar hij heeft gewoon alles voor zover mogelijk betaald. Kan dit zo maar! |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 10 sep 2012 11:49 Onderwerp: |
|
|
Dubbel. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Alfred777
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 sep 2012 12:23 Onderwerp: |
|
|
Dat kan. Hij was immers, net als jij, volledig bevoegd en crediteuren hebben niets met jullie onderlinge strijd te maken. Door crediteuren te voldoen heeft hij correct gehandeld.
Jullie hadden bij aanvang van de onderneming beter kunnen afspreken en moeten laten vermelden in het handelsregister, dat jullie alleen gezamenlijk bevoegd waren.
Het veranderen van de toegangscode voor de mailaccount is iets wat voor buitenstaanders van geen belang is.
Dat je partner je uitsluit met betrekking tot de bank, is iets waar je wel wat aan kan doen. De bank is verplicht om je , als volledig bevoegde vennoot, inzage te geven in de bankrekening en je desgewenst van een bankpas te voorzien.
En wanneer je compagnon de crediteuren de werkelijke schulden heeft betaald, heeft hij ook niet onrechtmatig tegenover jou gehandeld (ook al ben je van mening dat hij hier en daar minder geld aan had hoeven uit te geven).
Nu je compagnon je aanspreekt op 50% van de door hem voorgeschoten gelden, is hetgeen jullie bij aanvang van de onderneming dienaangaande hebben afgesproken van belang. Kan jij aanspraak maken op 50% van de winst, dan is zijn verzoek niet onredelijk. Heeft jouw compagnon gedurende het bestaan van de vennootschap structureel meer naar zich toegetrokken, dan is het aanvechtbaar. |
|
|
|
 |
gino12
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 sep 2012 22:08 Onderwerp: |
|
|
Ok
bedankt voor je antwoord.