|
Auteur |
Bericht |
brugwachter
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 16:50 Onderwerp: illegale kroeg |
|
|
hallo, ik heb weinig tot geen verstand van rechten en plichten.
nu hebben wij in onze tuin een schuurtje staan met daaronder een kelder.
hier wordt door ons en bekenden van ons elk weekend muziek geluisterd onder het genot van een drankje. iedereen betaald netjes voor de onkosten (lees. er wordt geen winst gemaakt). nu wil het feit dat onze overburen vorig jaar bij de politie hebben geklaagd over lawaai. als reactie hebben wij de toegangsdeur naar de andere kant van de schuur verplaatst waardoor de ingang nu aan de zijde is van een parkeerplaats van een bedrijfspand. en dus niet meer aan de straat zijde van een woonwijk. dit is een tijd lang goed gegaan. tot vanmorgen. de politie kwam wederom langs met het vervelende bericht dat er weer geklaagd is. het grote probleem is dat deze mensen naar de politie gaan en niet naar ons. waardoor wij dus niet precies weten wie er heeft geklaagd. nu vraag ik mij af. wat verstandig is en wat wij wel mogen en wat niet.
ik hoor jullie advies graag.
met vriendelijke groeten.
robert |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 17:19 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Volgens mij mag u muziekfeestjes houden in uw kelder. U mag daarbij niet dusdanige geluidsoverlast veroorzaken dat sprake is van onrechtmatige hinder (art. 3:13 BW misbruik van bevoegdheid).
Voor exploitatie van een café zijn vergunningen vereist, drankvergunning, waarschijnlijk vrijstelling van het bestemmingsplan.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
brugwachter
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 20:18 Onderwerp: |
|
|
Het grootste overlast komt door het komen en met name het vertrekken van mensen |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 30 aug 2012 21:48 Onderwerp: |
|
|
brugwachter schreef: | Het grootste overlast komt door het komen en met name het vertrekken van mensen |
Dat heb je toch zelf in de hand, en als je dat niet in de hand hebt, dan kun je beter stoppen met dat soort feestjes. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|