|
Auteur |
Bericht |
dirkpeterstra
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 14:34 Onderwerp: Last van onderburen met winkel/opslag... |
|
|
Beste forummers,
Het volgende is het probleem. Ik woon in mijn huurappartementje boven een soort magazijn/opslagplaats. Tot enige tijd geleden was er niets aan de hand. Maar wat is nu het geval: sinds korte tijd zijn er nieuwe huurders ingekomen. Met auto en al rijden ze zo nu en dan vroeg in de ochtend naar binnen. Je kunt je voorstellen dat een ronkende motor voor heel wat kabaal zorgt. Onderling oplossen is het beste, maar de werknemers komen allemaal niet uit Nederland en zijn dus de Nederlandse taal niet vaardig. Met handen en voeten heb ik meerdere keren uitgelegd dat het zo niet langer kan. Of ze Oost-Indisch doof zijn weet ik niet, maar het lijkt er wel op.
Mijn vraag is nu wat ik kan doen? Moet ik bijvoorbeeld kijken in het bestemmingsplan welke functie er op rust? Winkel- of woonfunctie? Stel er rust een winkelfunctie op: mag je dan wel met auto en al naar binnen rijden?
Eventueel gaan schermen met wetsartikelen?
Wie kan mij een duwtje in de juiste richting geven? |
|
|
|
 |
dirkpeterstra
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 24 aug 2012 19:14 Onderwerp: |
|
|
Is het bijvoorbeeld juist dat:
ik als huurder zelf de verplichting heb te zorgen voor mijn eigen woongenot en ik daar niet de verhuurder voor aansprakelijk kan stellen? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: vr 24 aug 2012 19:53 Onderwerp: |
|
|
In principe heb je zelf de verantwoordelijkheid voor je eigen huurgenot, althans als het gaat om verstoring door derden. Hier is het de vraag of het 'derden' zijn, of dat zij de ruimte huren van dezelfde verhuurder. Is dat het geval, dan kun je je verhuurder erop aanspreken.
Hoeveel kans van slagen je hebt is nog maar de vraag, want je bent boven een opslagplaats / magazijn gaan wonen - ook al werd er eerder minder / ander gebruik van gemaakt, als het huidige gebruik past bij zo'n ruimte dan zie ik kleine kans om de buren een halt toe te roepen. In gesprek gaan om de 'schade' te beperken lijkt me het verstandigst, misschien kan de verhuurder daarbij bemiddelen. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|