|
Auteur |
Bericht |
gino12
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 sep 2012 8:30 Onderwerp: achterhouden van informatie bij VOF |
|
|
Wij zijn met 2 personen een VOF aangegaan, met gelijke bevoegdheden. Na ons eerste evenement ging mijn partner niet meer door. Echter er waren nog een paar kleine schuldeisers. Nu heeft deze ex partner mij de toegang tot de emails ontzegd, en de wachtwoord gegevens van de bank ontnomen. Hij heeft daarna op eigen houtje verder dingen opgelost, en komt na bijna een jaar aanzetten met dat gene hij betaald heeft, ik ook maar de helft moet betalen. Er is niet gekeken waarmee de schuldeisers accoord gingen, met een minder bedrag dan, maar hij heeft gewoon alles voor zover mogelijk betaald. Kan dit zo maar! |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 10 sep 2012 11:47 Onderwerp: |
|
|
Dat je alles zoveel mogelijk betaalt, lijkt me vrij normaal. Of het moet gaan om leveringen of diensten waar je niet tevreden over bent en je de factuur hebt betwist. Daarnaast is het bij een VOF uiteraard zo dat ieder van de vennoten hoofdelijk aansprakelijk is voor alle schulden. Dat houdt in dat iedere schuldeiser ook gewoon naar jou zou kunnen komen en volledige betaling eisen. Je moet dan zelf maar uitzoeken of, hoeveel en hoe je dan een deel van dat geld terugkrijgt van de medevennoot. In die zin is er dus niet zoveel aan de hand.
De vraag is of de medevennoot zou had mogen handelen en zo nee, welke consequenties daaraan verbonden moeten worden. Tenzij er redenen zijn waarom de schulden uiteindelijk niet betaald zouden hoeven worden, zul je van goede huize moeten komen om beide vragen in jouw voordeel te beantwoorden. Wellicht zijn die mogelijkheden er wel, maar je geeft onvoldoende aanknopingspunten om daar iets mee te kunnen. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|