|
Auteur |
Bericht |
norberto
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 aug 2012 12:42 Onderwerp: onrecht via het CWi niet rechtsgeldig! en ziek zijn |
|
|
ik heb het verw.
Laatst aangepast door norberto op wo 14 nov 2012 11:46, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 aug 2012 9:54 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Een ingewikkeld verhaal, vind ik.
Ik ga ervan uit dat op uw geval Nederlands recht van toepassing is, want u heeft al die tijd in Nederland gewoond en gewerkt.
Ik vind het vreemd dat HR heeft gezegd dat er geen opzegtermijn van toepassing is. Ook met een vergunning van het CWI (UWV Werkbedrijf) geldt bij opzegging in uw geval denk ik een termijn van drie maanden (zie art. 7:672 lid 2 sub c Burgerlijk Wetboek). Dat is, tenzij de CAO anders bepaalt.
Voorts denk ik dat de vergunning van het CWI geldig is, want hij is afgegeven. Heeft het CWI de vergunning weer ingetrokken? (ik weet niet of dat mogelijk is).
Als het CWI de vergunning weer heeft ingetrokken, kunt u de nietigheid van het ontslag inroepen (art. 6 en 9 Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen). U heeft dan, als u bereid bent geweest de arbeid te verrichten, een loonvordering op de werkgever met vertragingsschadevergoeding - die al snel oploopt tot 50% - en wettelijke rente (art. 7:628, 7:625 en 6:119 en 120 Burgerlijk Wetboek). Daarnaast kunt u wedertewerkstelling vorderen op grond van art. 7:611 BW, of bij de kantonrechter ontbinding wegens een verstoorde arbeidsrelatie (art. 7:685
BW). Bij de kantonrechter kunt u ook een vergoeding vorderen.
U zou een aangetekende brief aan de werkgever kunnen richten, waarin u zich beroept op de nietigheid van het gegeven ontslag en waarin u verklaart dat u al die tijd bereid bent geweest de overeengekomen arbeid te verrichten. Daarnaast stelt u een loonvordering in. Als de werkgever hieraan geen gehoor geeft, moet u naar de kantonrechter.
Als het CWI de vergunning heeft afgegeven en deze geldig is, is het ontslag geldig (ik zie hier geen ontslagverboden in de weg staan). Maar dan kunt u nog bij de kantonrechter betogen dat het ontslag kennelijk onredelijk is art. 7:681 BW) en onregelmatig (niet tegen de juiste opzegtermijn van art. 7:672 lid 2 sub c BW, kijk de CAO nog na). U kunt dan schadevergoeding vorderen en eventueel herstel van de arbeidsovereenkomst (art. 7:682 BW).
Als u rechtshulp nodig heeft, wat me begrijpelijk lijkt gelet op de complexiteit van de zaak, kunt u terecht bij het Juridisch Loket (0900-8020) voor een arbeidsrechtadvocaat.
Succes en met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 aug 2012 17:59 Onderwerp: |
|
|
Dag,
(Ik geef even weer antwoord op het forum en niet in een privé bericht).
De vorderingen waar ik het over had, vernietiging van het ontslag, of schadevergoeding wegens kennelijk onredelijk ontslag zijn helaas al verjaard. U zult dus in het ontslag en de gevolgen daarvan moeten berusten.
PensioenPostNL geeft aan dat de werkgever mogelijk een betalingsachterstand heeft met betrekking tot uw pensioen en gaat dit onderzoeken. PensioenPostNL belooft nader bericht, als het gevolgen heeft voor uw pensioen. Ik denk dat u dus maar geduldig moet afwachten.
Succes en met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
norberto
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 25 aug 2012 10:26 Onderwerp: |
|
|
Toch vind ik het raar dat ziek zijn wel is komen te vervallen in deze periode! Ik was tenslotte al ziek vanaf oktober 2004 vervolgens gaat hij een ontslag procedure aan in februari 2005 en heb me werkelijk tot op de dag van vandaag nooit beter gemeld aantoonbaar ook nog. Hij heeft mij nooit herplaatst of ook maar enige inzet getoond wat wel zijn plicht was tenslotte!
Ik dank u voor uw moeite maar denk dat dit geen gemiddelde reorganisatie is.
Groetjes Norbert |
|
|
|
 |
|