|
Auteur |
Bericht |
lodewijkhof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 13:56 Onderwerp: verjaring civiel rechtelijk vonnis |
|
|
Beste forum lezers,
Gisteren ontving ik het bericht dat mijn vader is overleden. ik kom van gescheiden ouders en ken hem niet.
Bij de echtscheiding is een alimitatie door de rechter opgelegd. Deze is, op een enkele keer na, nooit nagekomen. De vraag, ivm vaststellen erfenis, is wanneer dit verjaard is en gebaseerd op wat de datum van verjarung gaatblopen. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 14:20 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Op http://www.echtscheidingswinkel.nl/echtscheiding/kinderalimentatie/lbio/ staat dat de vordering verjaart na verloop van vijf jaar vanaf het opeisbaar worden. Alimentatie kan dus tot vijf jaar terug van het moment van vorderen geëist worden.
Elke daad van opvordering maakt dat de verjaring stopt en opnieuw begint te lopen. Vordert u dus nu alimentatie, dan kunt u over vijf jaar tot tien jaar terug vorderen.
De alimentatieschuld gaat over op de erfgenamen. U kunt bij het LBIO (Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen) terecht voor de inning.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
Alfred777
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 aug 2012 18:37 Onderwerp: |
|
|
Allereerst: ben je erfgenaam. Zo ja, aanvaard de erfenis benificiar zodat je niet met eventuele schulden van de vader wordt opgezadeld. Omdat ook alimentatie schuld overgaat op de erven, zul je in dit geval ook een deel van die schuld erven. Hoeveel hangt van het aantal erfgenamen af.
Daarnaast lijkt mij het advies van Marja voor zichzelf spreken |
|
|
|
 |
|