Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Duccio
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 aug 2012 14:13 Onderwerp: Heb ik recht op een gesprek met de bedrijfsarts? |
|
|
Sinds ik enige jaren geleden gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben verklaard, krijg ik consequent zeer negatieve beoordelingen, niet zozeer vanwege mijn werk, maar met betrekking tot mijn "gedrag". De beoordelingen en de consequente negatieve benadering hebben mij zo onder druk gezet dat ik daar een paar weken geleden met hartklachten door in het ziekenhuis belandde, wat overigens niets te maken heeft met de klachten waardoor ik gedeeltelijk arbeidsongeschikt raakte. Ik ben vorige week wel weer gaan werken, maar gebruik nog veel medicatie.
Het ziekenhuis heeft mij aangeraden een gesprek met de bedrijfsarts aan te vragen. Nu is die enige tijd geleden wegbezuinigd, er is een verzuimdeskundige, maar die heeft geen geheimhoudingsplicht. Of daarachter ook een bedrijfs- of Arbo-arts zit, weet ik niet. Heb ik het recht om zelf een gesprek met zo'n arts aan te vragen? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 aug 2012 17:38 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Op grond van art. 14 lid 1 en 33 lid 1 Arbowet is de werkgever verplicht een Arbo-arts in dienst te hebben. Op grond van art. 14a Arbowet kan dit ook een andere arbodienst zijn, als er binnen het bedrijf geen arbodienst gerealiseerd kan worden.
Volgens mij neemt de arbo-arts in het kader van het opstellen van een plan van aanpak contact op met de werknemer. Maar er lijkt me niets op tegen, als de werknemer zelf contact opneemt met de arbo-arts.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|