|
Auteur |
Bericht |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 jun 2012 11:14 Onderwerp: Mag werkgever gegevens doorspelen aan het UWV uitkeringsinst |
|
|
Mijn werkgever heeft zaken doorgespeeld aan de uitkeringsinstantie UWV uitkeringen. Mogen een werkgevers gegevens van een werknemer aan derden verstrekken als een instantie als het UWV?
Laatst aangepast door bellenbellen op za 09 jun 2012 21:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: za 09 jun 2012 12:14 Onderwerp: |
|
|
Dat hangt ervan af wat voor gegevens het betreft en wat de casus is.
Als je zodanig vage vragen stelt dan krijg je vrijwel altijd het antwoord "dat hangt ervan af".
Meer details dus. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 09 jun 2012 17:13 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat mag. |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
Geplaatst: za 09 jun 2012 21:41 Onderwerp: |
|
|
Het functioneren en wat ik deed en hoe? UWV heeft mij ontslag gegeven en in wat zij doorgeven aan UWV als uitkeringsinstantie zijn ze weer een stuk positiever en kleuren zij het verhaal anders in.
Ik was overigens ingeleend bij het UWV en UWV was NIET mijn formele werkgever.
Wat ik op het internet heb kunnen vinden is dat de werkgever bepaalde gegevens mag doorspelen zoals financiële zaken dat begrijp ik dan ook wel. Maar andere zaken? Lijdt dit niet tot inbreuk op privacy?
Mijn excuses voor de vraagstelling, ten tijde van schrijven moest ik plotseling weg en is het hierop terecht gekomen! Neemt niet weg dat het erg vaag was inderdaad.
Probeer het nogmaals uit te leggen:
Ik werkte via uitzendbureau bij UWV Telefoon. In verband met autisme en vermoeidheid heb ik een herziening gedaan op mijn oude Wajong-uitkering. Vervolgens heeft het UWV als uitkeringsinstantie hier en daar navraag gedaan. Zij hebben het uitzendbureau benaderd voor mijn functioneren + het UWV zelve waar ik ingeleend was.
Begrijp van Steven dat het wel mag? Waaruit blijkt dan en waar staat dit in de wet? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 11 jun 2012 17:31 Onderwerp: |
|
|
Bij de beoordeling van uw arbeids(on)geschiktheid heeft het UWV rekening gehouden met uw prestaties bij vorige werkgevers. Dat is toch niet heel vreemd? |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
Geplaatst: di 12 jun 2012 15:39 Onderwerp: |
|
|
Dat is niet vreemd maar indien het UWV niet de waarheid aangeeft en zaken verdraaid lijkt me dat niet eerlijk. UWV geeft gewoon aan dat het feitelijk allemaal juist is.
De zaak is momenteel in onderzoek en de uitkomst zal ik hier laten weten. |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 17:52 Onderwerp: |
|
|
Het is niet zo gemakkelijk hierop een antwoord te verkrijgen.
Wel kun je de protocollen vinden van het UWV op deze link:
http://cba.uwv.nl/ |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 16:54 Onderwerp: |
|
|
Naar aanleiding van uw melding en uw onderbouwing hiervan eerder deze maand, kan ik u als volgt berichten.
In uw melding van 5 juni 2012 geeft u het navolgende aan:”Ik vind het inbreuk op mijn privacy dat het UWV als werkgever zijnde gegevens aan derden heeft verstrekt als UWV zijnde uitkeringsinstantie”.
Uit uw onderbouwing blijkt echter, dat UWV de destijds uit de uitzendrelatie over u verkregen informatie niet uit eigener beweging maar op verzoek van UWV als uitkeringsinstantie aan UWV als uitkeringsinstantie heeft verstrekt. Zulks in het kader van het onderzoek door de bezwaararbeidsdeskundige, zoals weergegeven in de door u overlegde Rapportage bezwaararbeidsdeskundige van 25 oktober 2011. UWV heeft daarmee enkel voldaan aan haar verplichting tot het desgewenst verstrekken van informatie aan de uitkeringsinstantie UWV ingevolge de SV wetgeving, zoals die voor elke werkgever (al dan niet via een uitzendconstructie) geldt. Aangezien de desbetreffende informatie op rechtmatige wijze is verstrekt, is er geen sprake van een schending van de integriteit.
Met vriendelijke groet
Bestuurszaken UWV |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jul 2012 15:51 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Ik ben niet zo op de hoogte van de betreffende wetgeving. Misschien dat iemand anders een duidelijk antwoord kan geven.
Ik kan in ieder geval de grondslag van de bevoegdheid van het UWV om gegevens aan de (uitzend)werkgever te vragen niet in de wet vinden.
In art. 33 Wet SUWI staat iets over een polisadministratie van het UWV, waar gegevens van de uitkeringsgerechtigde in komen over zijn arbeidsverhouding (lid 2 sub a).
In art. 33 Wet Wajong staat dat het UWV de Wajonger mag onderzoeken. Ik kan in deze wet niets vinden over bezwaar en onderzoek bij de werkgever.
Iemand?
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
ihadouchen
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 0:38 Onderwerp: Aanvraag uitkering |
|
|
Hier bij wijs ik u mijn burgerservicenummer xxxx, ik heb geen uitkering sinds ziektewet 1993 in Nederland, ik ben arbeidsongeshikteheid gewoorden, ik ben slachtoffer va het Nederlanse verzekering GAK & UWV |
|
|
|
 |
|