MauriceM15
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 10:52 Onderwerp: Overgansregeling ontbreekt |
|
|
Hallo iedereen,
Mijn vriendin studeert momenteel geneeskunde in Leiden. Ze is nu aan het eind van haar eerste jaar (propedeutische fase). Ze heeft genoeg punten gehaald om te mogen blijven studeren aan de LU, maar niet genoeg om 'over te gaan' naar het tweede jaar. Normaal gesproken kan men wanneer men géén negatief Bindend Studieadvies (BSA) krijgt gewoon overgaan en dan de vakken die je in je eerste jaar niet hebt gehaald, gewoon in het tweede jaar doen.
Het probleem is echter dat de faculteit volgend jaar een nieuw curriculum start. LU heeft hier voor haar de consequentie aan verbonden dat ze het hele eerste jaar opnieuw moet gaan doen, en wel volgens het nieuwe curriculum. Alle tot dusver behaalde punten (in het oude curriculum) gaan dan teniet! Het lijkt mij een disproportionele maatregel voor iets wat een probleem van de faculteit is. Wanneer men zo graag een nieuw curriculum wil starten, zal men volgens mij ook voor een fatsoenlijke overgangsregeling voor studenten dienen te zorgen.
Natuurlijk is het mogelijk hier een klacht over in te dienen, maar ik vroeg mij af wat de kansen zouden zijn. |
|