|
Auteur |
Bericht |
RonaldVerbroek
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 aug 2013 15:08 Onderwerp: Verkeerd Salaris opgegeven, pas verrekend over 2 maanden |
|
|
Beste Leden,
Op dit moment zit ik met een vraagstuk waar ik zelf niet uitkom en hoop hier op antwoorden en uitleg.
Op dit moment werk ik bij bedrijf X. Ik heb geen vast contract. Ik krijg voor mijn werkzaamheden parttime 500 euro in de maand.
Nu is dit mijn eerste maand en vroeg aan de accountant of het klopt dat ik 500 euro in de maand zou krijgen. Zij zei vervolgens dat er maar 300 euro stond en ze het niet meer recht kon trekken omdat de belastingen, lonen e.d. (moeilijk moeilijk) al waren ingeboekt en opgegeven voor zowel deze maand als de volgende maand. Ik zou dus pas in oktober de overige 200 euro kunnen ontvangen...
Is dit zomaar mogelijk? Er moet toch wel een manier zijn dat ik aan het eind van de maand alsnog gewoon 500 euro kan krijgen of op zijn minst in de maand september? Die 200 euro heb ik hard nodig en ik kan niet zomaar tot eind oktober wachten.
Ik hoop op jullie hulp |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 20 aug 2013 16:27 Onderwerp: |
|
|
Ze kunnen je gewoon een voorschot geven en dat verrekenen.
Dat ze de lb boekingen etc niet meer kunnen veranderen kan kloppen, maar met een voorschot hef je dat voor jou in ieder geval op.
Dan komt op je loonstrook bij de verrekening bijvoorbeeld te staan:
Loon oktober 500
nog tegoed sept 200
nog tegoed aug 200
totaal uitbetalen 900
reeds uitbetaald voorschot 400
uitbetalen oktober 500 |
|
|
|
 |
rgijsen
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 aug 2013 10:59 Onderwerp: |
|
|
Mijns inziens is de vraag allereerst wat er contractueel is afgesproken over het salaris. Dat zal moeten worden nagekomen.Als de werkgever dat niet doet, kan hij daarop aangesproken worden en desnodig gesommeerd het achterstallige salaris met wettelijke verhogingen te voldoen. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 23 aug 2013 11:42 Onderwerp: |
|
|
Lezen is moeilijk, zelfs voor advocaten zo te zien.....
Het restant wordt uitbetaald, alleen pas in oktober. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 aug 2013 17:35 Onderwerp: |
|
|
De relevantie van de laatste opmerking ontschiet mij. Op de wettelijke verhoging heb je recht als er niet op tijd wordt betaald. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 24 aug 2013 12:40 Onderwerp: |
|
|
Het is helemaal niet de vraag "wat contractueel is afgesproken over het salaris", want dat is hartstikke duidelijk: € 500 per maand.
Wat misschien niet duidelijk is, is of dit bruto of netto is. Normaal gesproken heb je het over het brutoloon, maar TS lijkt te verwachten dat er €500 op zijn bankrekening wordt bijgeschreven. Misschien wordt er om één of andere reden op het moment te veel ingehouden. In dat geval kan TS het te veel ingehouden loon volgend jaar terugvragen van de belasting en is er op het moment geen sprake van achterstallig loon: het brutoloon wordt gewoon betaald. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: za 24 aug 2013 13:06 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het is helemaal niet de vraag "wat contractueel is afgesproken over het salaris", want dat is hartstikke duidelijk: € 500 per maand. |
Precies, dat bedoelde ik dus met mijn opmerking.
De vraag gaat niet over hoeveel het salaris is, maar hoe TS eerder de nabetaling kan ontvangen. |
|
|
|
 |
RonaldVerbroek
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 aug 2013 19:19 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor alle antwoorden! Omdat er nog wat verwarring kan onstaan zal ik proberen om het iets duidelijker en in andere woorden uit te leggen.
Het gaat hier om 2 dagen parttime werk waar ik elke maand 500,- Netto ontvang.
Ik heb geen vast contract en kan per maand opzeggen of worden opgezegd door mijn werkgever.
Voor mijn werkzaamheden deze maand in augustus zou ik 500 euro ontvangen, maar ter controle bleek dat er maar 300,- was ingeboekt en dit niet meer kon worden veranderd.
De enige optie was dat ik het overige resterende bedrag van 200,- pas eind oktober kan ontvangen omdat alle administratie (moeilijk moeilijk) al voor deze maand als de maand september was ingeboekt. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: za 24 aug 2013 20:07 Onderwerp: |
|
|
Blijft nog steeds mijn eerste antwoord staan, gewoon voorschot vragen.
Is niets moeilijk aan mbt verantwoorden. |
|
|
|
 |
|