|
Auteur |
Bericht |
dcc
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 13:41 Onderwerp: Weg gepest door baas |
|
|
Beste,
Vorig jaar heb ik een nieuwe baas gekregen en sindsdien heb ik langszaam maar zeker het gevoel gekregen dat mijn baas me aan het weg pesten is (ik werk al ruim 10 jaar bij dit bedrijf, onder verschillende bazen, met geen problemen). Ik heb andere werkinhoud gekregen (waar ik weinig van af weet) en ik heb geen middelen (bijv. cursus, inwerktijd) gekregen om de nieuwe materie onder de knie te krijgen (er is geen tijd voor inwerken zegt mijn baas).
Iedereen van het team een bloemtje gekregen (behalve ik). Iedereen van ons team komt weleens te laat, niemand krijgt er iets van te horen, maar als ik te laat kom krijg ik veeg uit de pan (en daarna komt dezelfde baas zelf verschillende malen te laat). Een vrije dag eerst goedkeuren en als alles geregeld is, toch weer intrekken. En zo zijn er meer kleine en grote voorvallen.
Tijdens beoordelings gesprek kreeg allerlei dingen naar mijn hoofd geslingerd, die naar mijn mening onredelijk zijn. Van de ene kant moest ik - als ik er zelf niet uit kom - meer experts (collega's) raadplegen, en aan de andere kant kreeg ik te horen dat ik teveel steun nodig had. Ik ben niet productief genoeg (vind je het gek als ik nog niets weet van de nieuwe materie). Toch heb ik het op tijd gehaald (dankzij veel overwerk) en spreken heel veel mensen lof hierover uit (behalve mijn baas).
Uiteindelijk zit ik nu overspannen thuis en zit ik in de reintegratie. Ik heb al verschillende keren met mijn baas gesproken dat ik te weinig wist van de nieuwe materie, maar hij zei dat een ervaren medewerker zijn weg wel zou moeten weten. Ook tijdens de reintegratie houd mijn baas me op de huidge taken en vraagt zich af of ik niet iets anders moet gaan zoeken.
Welke adviezen hebben jullie voor me (behalve natuurlijk een andere baan zoeken, waar ik al mee bezig ben)?
Hartelijke dank! |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 16:31 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
*Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Heeft u met uw werkgever al besproken dat u vermoedt dat u als het ware 'weggepest' wordt?
Zelf ontslag nemen is niet aan te raden, omdat u dan verwijtbaar werkloos wordt in de zin van de Werkloosheidswet (WW) en dan geen aanspraak meer heeft op WW.
Ontbinding van de arbeidsovereenkomst bij de kantonrechter (art. 7:685 BW) wegens verstoorde arbeidsrelatie is een veiliger weg. Dan wordt u niet verwijtbaar werkloos en maakt u ook kans op een vergoeding.
Uw verhaal lijkt enigszins op het verhaal van TheoV op dit forum 'advies over Ziektewet'. Misschien kunt u daar nog wat informatie uit halen.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
dcc
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 16:56 Onderwerp: |
|
|
Beste Marja,
Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik heb nog niet met mijn werkgever gesproken dat ik het vermoeden heb dat ik weg gepest word. Is dat verstandig om wel te doen? En wat zou ik kunnen verwachten als ik dat zou doen?
Verder zal ik het verhaal van TheoV eens bekijken en ik zal me ook eens verdiepen in art. 7:685 BW.
Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 18:35 Onderwerp: |
|
|
Over het gesprek: ik weet niet, of het verstandig is, maar het zou zo maar tot een goed gesprek kunnen worden, als u aangeeft dat u de gang van zaken opmerkelijk vindt. Hangt ook van de bereidheid tot luisteren van uw werkgever af.
Sterkte |
|
|
|
 |
|