|
Auteur |
Bericht |
VerareV
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): UU Berichten: 75
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 10:21 Onderwerp: Betalen gedetineerden? |
|
|
Ik vroeg me zojuist af of gedetineerden moeten betalen als ze in de gevangenis zitten? of iets bijdragen? En zo niet; waarom is dat dan zo? Waarom leveren ze niet een bijdrage naar draagkracht? Wel weet ik dat al hun uitkeringen worden stop gezet, dus daarmee 'betalen' ze soort van huur? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 16:11 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Nee, volgens mij betalen gedetineerden zelf geen kosten voor de gevangenneming. Ze zitten hun straf uit op kosten van de overheid, de belastingbetaler. Wel is er de mogelijkheid in de gevangenis arbeid te verrichten tegen een salaris. Daar zal ook wel een deel van naar de belastingdienst gaan.
Waarom is dat zo? De straf is door de Staat opgelegd. Er is geen spake van een overeenkomst met de betreffende persoon. Er wordt dwang uitgeoefend, vrijheidsbeneming. |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 16:44 Onderwerp: |
|
|
Kelk heeft het in Nederlands Detentierecht bij mijn weten niet over verblijfskosten voor de gedetineerde.
Er is een minimum bestaan binnen de penitentiaire inrichting. Dat volgt uit 44 Pbw. Echter zijn er wel inrichtingswinkels waar de gedetineerde spullen kan kopen. |
|
|
|
 |
The Unforgiven
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 jul 2012 1:42 Onderwerp: |
|
|
3,04 Euro per werkdag binnen detentie is 15,20 per week.
Huur televisie 3,00 euro per week.
Communicatie met de buitenwereld Telefoonkaarten van 5 of 10 euro.
Resterend een pakje shag per week.
Eten en drinken op kosten van de staat.
Gevangenhouding tegen je eigen wil leent zich niet echt voor Huur oid. |
|
|
|
 |
|