Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 21:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Boete in roosendaal maar geen bord bij inrid zichtbaar
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
micmicbee

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 13:28    Onderwerp: Boete in roosendaal maar geen bord bij inrid zichtbaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,

ik heb 26/juni 2012 een boete gekregen in Roosendaal, zelf kom ik uit Limburg dus 1 uur 50 minuten gereden,lekker dus ben dus niet bekend in Roosendaal.
Ik rijd een straat in waar staat 30 KM zone en leuk straatje dus ik ga daar parkeren, kom ik terug heb ik een bon aangezien ik geen dagkaart had in de auto.
Ik was verbaast aangezien ik geen borden gezien had toen ik deze straat inreed.
toen ik uit reed zag ik aan de rechterkant, dus leesbaar als je de strat uit rijd een bord met " P-zone, dagkaarten toegestaan" deze zag ik dus niet toen ik inreed.
foto's hier aan gehangen. als je kijkt naar de foto's zie je dat aan de overkant van de straat wel een bord staat als je inrijd, maar aan deze kant niet, alleen de 30km zone en doodlopende straat.

Ik heb vandaag eens met google maps gespeeld en daar zie ik wel dat via de weg die ik reed een bord staat P-zone, maar zoals ik al zei niet als je deze straat inrijd, alle andere straten hebben wel een bord staan herhaling P-zone. ? zie foto's
Normaal moet toch zo een bord herhaald worden voor al die straten, maar hier dus niet..

kan ik hier iets tegen doen?ik heb al een mail met de fotos's gestuurd heb zelfs een filmpje gemaakt dus..
Bedankt

Michael
Bekijk profiel Stuur privé bericht
micmicbee

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 13:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

krijg de fot's er niet in
hoop dat dit lukt.
eerste foto laat de andere straat ook zien waar je wel het bord in rijrichting ziet.

rest spreekt voor zich.

beetje groot sorry maar in ieder geval duidelijk.

micmicbee
Hyzo

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan gewoon in verzet gaan bij de Officier van Justitie en de foto's opsturen, mocht hij je zaak doorzetten naar de rechter dan kan je de foto's aan hem laten zien. Dat kan allemaal geen kwaad, en misschien lukt het.
Hyzo

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan gewoon in verzet gaan bij de Officier van Justitie en de foto's opsturen, mocht hij je zaak doorzetten naar de rechter dan kan je de foto's aan hem laten zien. Dat kan allemaal geen kwaad, en misschien lukt het.
Jolanda99

Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: do 28 jun 2012 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op het bord staat dat het om een parkeer ZONE gaat voor vergunninghouders. In geval van een zone hoeft er (volgens mij) niet bij elke straat een bord te staan maar alleen bij het binnenrijden van de zone.
dr.dunno

Leeftijd: 45
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: vr 29 jun 2012 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jolanda99 schreef:
Op het bord staat dat het om een parkeer ZONE gaat voor vergunninghouders. In geval van een zone hoeft er (volgens mij) niet bij elke straat een bord te staan maar alleen bij het binnenrijden van de zone.

In dit geval is TS de zone binnengereden via een straat die kennelijk niet dat bord had. M.i. heeft hij met deze foto's als ondersteuning een punt.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
Jolanda99 schreef:

In dit geval is TS de zone binnengereden via een straat die kennelijk niet dat bord had. M.i. heeft hij met deze foto's als ondersteuning een punt.

Het lijkt er inderdaad op dat gemeente Roosendaal de borden verkeerd om heeft opgehangen. TS heeft een punt en kans om in het gelijk gesteld te worden.

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 05 jul 2012 16:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals ik het begrijp heeft TS wellicht het bord aan het begin van de zone gewoon niet opgemerkt, althans niet is gesteld dat het bord aan het begin van de zone ontbreekt (op het bord op de foto staat duidelijk 'herhaling', dus dit is niet het begin van de zone.

Je zou kunnen overwegen om na te gaan voor welk gebied de zone geldt, of aan het begin van de zone (via de gevolgde route, ter indicatie kan bijvoorbeeld Google Streetview worden gebruikt, dan hoef je niet helemaal terug) en of de vergunninghouderszone deugdelijk is ingesteld. Het argument dat de bebording onduidelijk is, is flinterdun, maar uiteraard kun je het wel aanvoeren.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds