|
Auteur |
Bericht |
micmicbee
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 jun 2012 13:28 Onderwerp: Boete in roosendaal maar geen bord bij inrid zichtbaar |
|
|
Dag,
ik heb 26/juni 2012 een boete gekregen in Roosendaal, zelf kom ik uit Limburg dus 1 uur 50 minuten gereden,lekker dus ben dus niet bekend in Roosendaal.
Ik rijd een straat in waar staat 30 KM zone en leuk straatje dus ik ga daar parkeren, kom ik terug heb ik een bon aangezien ik geen dagkaart had in de auto.
Ik was verbaast aangezien ik geen borden gezien had toen ik deze straat inreed.
toen ik uit reed zag ik aan de rechterkant, dus leesbaar als je de strat uit rijd een bord met " P-zone, dagkaarten toegestaan" deze zag ik dus niet toen ik inreed.
foto's hier aan gehangen. als je kijkt naar de foto's zie je dat aan de overkant van de straat wel een bord staat als je inrijd, maar aan deze kant niet, alleen de 30km zone en doodlopende straat.
Ik heb vandaag eens met google maps gespeeld en daar zie ik wel dat via de weg die ik reed een bord staat P-zone, maar zoals ik al zei niet als je deze straat inrijd, alle andere straten hebben wel een bord staan herhaling P-zone. ? zie foto's
Normaal moet toch zo een bord herhaald worden voor al die straten, maar hier dus niet..
kan ik hier iets tegen doen?ik heb al een mail met de fotos's gestuurd heb zelfs een filmpje gemaakt dus..
Bedankt
Michael |
|
|
|
 |
micmicbee
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 jun 2012 13:35 Onderwerp: |
|
|
krijg de fot's er niet in
hoop dat dit lukt.
eerste foto laat de andere straat ook zien waar je wel het bord in rijrichting ziet.
rest spreekt voor zich.
beetje groot sorry maar in ieder geval duidelijk.
micmicbee |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 28 jun 2012 15:03 Onderwerp: |
|
|
Je kan gewoon in verzet gaan bij de Officier van Justitie en de foto's opsturen, mocht hij je zaak doorzetten naar de rechter dan kan je de foto's aan hem laten zien. Dat kan allemaal geen kwaad, en misschien lukt het. |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 28 jun 2012 15:05 Onderwerp: |
|
|
Je kan gewoon in verzet gaan bij de Officier van Justitie en de foto's opsturen, mocht hij je zaak doorzetten naar de rechter dan kan je de foto's aan hem laten zien. Dat kan allemaal geen kwaad, en misschien lukt het. |
|
|
|
 |
Jolanda99
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 jun 2012 15:17 Onderwerp: |
|
|
Op het bord staat dat het om een parkeer ZONE gaat voor vergunninghouders. In geval van een zone hoeft er (volgens mij) niet bij elke straat een bord te staan maar alleen bij het binnenrijden van de zone. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 29 jun 2012 18:21 Onderwerp: |
|
|
Jolanda99 schreef: | Op het bord staat dat het om een parkeer ZONE gaat voor vergunninghouders. In geval van een zone hoeft er (volgens mij) niet bij elke straat een bord te staan maar alleen bij het binnenrijden van de zone. |
In dit geval is TS de zone binnengereden via een straat die kennelijk niet dat bord had. M.i. heeft hij met deze foto's als ondersteuning een punt. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012 11:48 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | Jolanda99 schreef: | Op het bord staat dat het om een parkeer ZONE gaat voor vergunninghouders. In geval van een zone hoeft er (volgens mij) niet bij elke straat een bord te staan maar alleen bij het binnenrijden van de zone. |
In dit geval is TS de zone binnengereden via een straat die kennelijk niet dat bord had. M.i. heeft hij met deze foto's als ondersteuning een punt. |
Het lijkt er inderdaad op dat gemeente Roosendaal de borden verkeerd om heeft opgehangen. TS heeft een punt en kans om in het gelijk gesteld te worden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 05 jul 2012 16:19 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik het begrijp heeft TS wellicht het bord aan het begin van de zone gewoon niet opgemerkt, althans niet is gesteld dat het bord aan het begin van de zone ontbreekt (op het bord op de foto staat duidelijk 'herhaling', dus dit is niet het begin van de zone.
Je zou kunnen overwegen om na te gaan voor welk gebied de zone geldt, of aan het begin van de zone (via de gevolgde route, ter indicatie kan bijvoorbeeld Google Streetview worden gebruikt, dan hoef je niet helemaal terug) en of de vergunninghouderszone deugdelijk is ingesteld. Het argument dat de bebording onduidelijk is, is flinterdun, maar uiteraard kun je het wel aanvoeren. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|