|
Auteur |
Bericht |
eriktheman
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 17 jun 2012 16:02 Onderwerp: tentamen bestuursrecht |
|
|
Ik heb 2 (oefen) tentamenvragen waar ik de antwoorden niet van heb en waar ik ff niet uitkom. Wie weet de antwoorden? ALs iemand ze weet, graag. En dank u.
1) Een beschikking waartegen een bezwaarschriftprocedure loopt, wordt gewijzigd omdat de feitelijke situatie waarop de beschikking betrekking had, is veranderd. Valt het wijzigingsbesluit onder het lopende bezwaar? Ga ervan uit dat artikel 6:18 Awb nog geldend recht is.
2) Een aanvrager heeft tegen het niet tijdig beslissen op zijn aanvraag een bezwaarschrift ingediend. De hoorzitting wordt bepaald op 3 februari. Mag het bestuursorgaan op 2 februari alsnog een beslissing op de aanvraag nemen? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 7:23 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Volgens mij staan de antwoorden in de wet:
Ad I: art. 6:18 lid 1 io. 6:19 lid 1 Awb Het bezwaar wordt geacht mede te zijn gericht tegen het nieuwe besluit, tenzij dit besluit geheel tegemoet komt aan het bezwaar (dan is geen bezwaar meer nodig).
Ad II: art. 6:2 sub b io. 6:20 lid 1 en lid 2 aanhef en sub a Awb In beginsel blijft het bestuursorgaan verplicht alsnog een besluit op de aanvraag te nemen, maar die verplichting geldt niet zolang het bezwaar aanhangig is. Ik neem aan, dat het wel mag.
Met vriendelijke groet,
Marja
----------------------------------
Het goede leven:
Blijven hopen op en geloven in de wederkomst van Yeshua de Messias
Huisje met zonnepanelen
Moestuintje
Muziek, werk en bidden
Gemeenschappelijk eten |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 jun 2012 7:28 Onderwerp: |
|
|
Excuses, ik heb in de verouderde Awb gekeken en zie dat art. 6:20 Awb gewijzigd is. Dat gaat nu alleen nog maar over beroep en niet over bezwaar. Vreemd, dan weet ik het antwoord ook niet. Ik zou in de MvT moeten kijken, of dit misschien ook over bezwaar gaat. |
|
|
|
 |
|