|
Auteur |
Bericht |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 23:28 Onderwerp: |
|
|
En wat doet de advocaat in deze?
Dát is de aangewezen persoon om alles te regelen.
Doet die dat niet, snel een andere advocaat regelen! |
|
|
|
 |
Rechtmin
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 23:38 Onderwerp: |
|
|
Ik zelf heb het idee dat de advocaat die het kind nu heeft niet veel voor hem doet.
Ik heb ook geadviseerd maandag meteen in gesprek gaan regelt deze niets gelijk een andere pakken.
Advocaat heeft ouders zo wie zo weinig medegedeeld en dit was geen toegewezen maar een wat ze dachten goede zelf betaalde advocaat . |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 23:42 Onderwerp: |
|
|
Laat ze aub zsm een goede jeugdrechtadvocaat inschakelen. En dat hoeft helemaal geen betaalde te zijn, de meeste echte jeugdrechtadvocaten lopen net zo hard voor een toevoegingszaak als voor een betaalde zaak.
Overigens, als de minderjarige geen contact heeft met de ouders zijn daarvoor twee legitieme redenen mogelijk:
1. Hij zit in beperkingen en dat zou ook kunnen verklaren waarom de ouders niet bij de voorgeleiding zijn opgeroepen.
2. Hij heeft zelf gegronde redenen waarom de ouders niet geïnformeerd mogen worden en die gronden zijn dusdanig dat de rechtbank het nodig acht die redenen te respecteren. De advocaat is uiteraard gebonden aan de ruimte die een cliënt hem laat, ook wanneer de cliënt minderjarig is.
Het is overigens mijn ervaring dat de rechtbank een zitting waar geen van de ouders verschijnt aanhoudt en in het uiterste geval zelfs de medebrenging van de ouders gelast. |
|
|
|
 |
Rechtmin
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 23:52 Onderwerp: |
|
|
De ouders en het kind hebben een hechte band dus lijkt mijn sterk dat het kind zijn ouders niet wil zien.
Ook al zit het kind in beperkingen heeft het kind nog altijd recht om zijn ouders te zien.
Zoals ik het zie hadden het OM een oproep moeten doen en in 2011 is het zelfs verplicht om er bij aanwezig te zijn en de ouders zijn geen van beide opgeroepen.
Een ouder zelfs helemaal niets .
Zou het kind nou nog een beroep kunnen doen op een gratis advocaat? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 17 jun 2012 14:46 Onderwerp: |
|
|
Rechtmin schreef: | De ouders en het kind hebben een hechte band dus lijkt mijn sterk dat het kind zijn ouders niet wil zien.
Ook al zit het kind in beperkingen heeft het kind nog altijd recht om zijn ouders te zien.
|
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daaraan houdt.
Quote: |
Zoals ik het zie hadden het OM een oproep moeten doen en in 2011 is het zelfs verplicht om er bij aanwezig te zijn en de ouders zijn geen van beide opgeroepen.
Een ouder zelfs helemaal niets .
|
Nee, het OM behoort de ouders (net zoals de raad etc) te informeren over de aanhouding en over de inverzekeringstelling. De rechtbank behoort de ouders op te roepen, *maar* ook van de advocaat mag verwacht worden dat hij de ouders meldt dat er een zitting is.
Quote: |
Zou het kind nou nog een beroep kunnen doen op een gratis advocaat? |
Ja. |
|
|
|
 |
|