Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 9:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dikke Rekening gekregen Stedin netbeheer
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zoetermeerman

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 19:53    Onderwerp: Dikke Rekening gekregen Stedin netbeheer Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi mijn naam is Peter,

Ik heb een heel lang verhaal ik probeer het kort te houden, ik woon op een woonwagenkamp van 5 woonwagens. tenminste woonwagens mag het het niet meer noemen, technisch gezien staan wij hier gelijk aan een huis
wij hebben gedeeltelijk steen en hebben 2 verdiepingen dus ja, het is een huis eigenlijk... nu komt het probleem ik woon er net 2 jaar ervoor stond er een tijdelijke woning, in zoetermeer heeft er in december 2011 dus een controle plaats gevonden doos Stedin netbeheer. en er is op zoals hun het noemen een schouwing geweest en alle woonwagen staanplaatsen moesten worden nagekeken, en er kwam een wissel voor stroom meters alles werd digitaal.(slim) als je weigerde werd de energie niet aangesloten
en er werd meteen gecontroleerd door een speciaal team om de oude meters in orde waren
door de actie waren veel mensen niet blij op de manier hoe het ging, deden ze net of ze bij een stel criminelen kwamen, en dat is niet zo.
maar goed alles bleek goed in orde te zijn, vergunningen en dergelijke waren dik in orde,en we kregen zelfs van de gemeente een brief dat we alles keurig in orde hadden,behalve een familie lid die kreeg een narekening omdat de zegel niet in orde was
plots vorige maand krijg ik ook een rekening in de bus, 2800 euro betalen,
ik schok me dood, n kijken bleek dat ik 1000 euro te hebben gefraudeerd volgens hun en de rest zijn, onderzoekskosten enz
ik heb daar bezwaar op gemaakt uiteraard, wand ik wist niks af van fraude waarom zou ik voor 1000 euro energie wegsluizen, en in die tijd is zelfs de meter door de nieuwe woonwagen verplaatst geweest door de Eneco zelf
ik heb dat dus in een bezwaar brief gezet, nu deze week , heb ik toch weer de brief in de bus dat ik moet betalen, das echt balen , voor je niks. ook de schuld ervan vind ik heel erg, dus ik ben van alles aan uitzoeken ,zit ik in mijn rapport te kijken van de ijking, staat er onderzoek meter 30 januari, en in de andere brief staat 16 januari, onderzoek meter, ik vind het toch wel vreemd dat zoiets zomaar kan de vraag aan jullie wat zou ik hier aan kunnen doen, nogmaals ik ben me van geen kwaad bewust...anders had ik zonder problemen die rekening betaald,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 21:22    Onderwerp: Re: Dikke Rekening gekregen Stedin netbeheer Reageer met quote Naar onder Naar boven

zoetermeerman schreef:
Hoi mijn naam is Peter,

Ik heb een heel lang verhaal ik probeer het kort te houden, ik woon op een woonwagenkamp van 5 woonwagens. tenminste woonwagens mag het het niet meer noemen, technisch gezien staan wij hier gelijk aan een huis
wij hebben gedeeltelijk steen en hebben 2 verdiepingen dus ja, het is een huis eigenlijk... nu komt het probleem ik woon er net 2 jaar ervoor stond er een tijdelijke woning, in zoetermeer heeft er in december 2011 dus een controle plaats gevonden doos Stedin netbeheer. en er is op zoals hun het noemen een schouwing geweest en alle woonwagen staanplaatsen moesten worden nagekeken, en er kwam een wissel voor stroom meters alles werd digitaal.(slim) als je weigerde werd de energie niet aangesloten
en er werd meteen gecontroleerd door een speciaal team om de oude meters in orde waren
door de actie waren veel mensen niet blij op de manier hoe het ging, deden ze net of ze bij een stel criminelen kwamen, en dat is niet zo.
maar goed alles bleek goed in orde te zijn, vergunningen en dergelijke waren dik in orde,en we kregen zelfs van de gemeente een brief dat we alles keurig in orde hadden,behalve een familie lid die kreeg een narekening omdat de zegel niet in orde was
plots vorige maand krijg ik ook een rekening in de bus, 2800 euro betalen,
ik schok me dood, n kijken bleek dat ik 1000 euro te hebben gefraudeerd volgens hun en de rest zijn, onderzoekskosten enz
ik heb daar bezwaar op gemaakt uiteraard, wand ik wist niks af van fraude waarom zou ik voor 1000 euro energie wegsluizen, en in die tijd is zelfs de meter door de nieuwe woonwagen verplaatst geweest door de Eneco zelf
ik heb dat dus in een bezwaar brief gezet, nu deze week , heb ik toch weer de brief in de bus dat ik moet betalen, das echt balen , voor je niks. ook de schuld ervan vind ik heel erg, dus ik ben van alles aan uitzoeken ,zit ik in mijn rapport te kijken van de ijking, staat er onderzoek meter 30 januari, en in de andere brief staat 16 januari, onderzoek meter, ik vind het toch wel vreemd dat zoiets zomaar kan de vraag aan jullie wat zou ik hier aan kunnen doen, nogmaals ik ben me van geen kwaad bewust...anders had ik zonder problemen die rekening betaald,

Wie stelt (Stedin) moet bewijzen, uit wat je zegt kan ik nog niet opmaken dat zij daarin duidelijk hebben kunnen maken waarom jij gefraudeerd zou hebben. Dat weet je zelf het beste.

Verder is het opleggen van boetes in principe geen zaak tussen particulieren en aan de rechter. Nog daargelaten dat er sowieso geen boete of overige kosten te vorderen valt als je niet ooit de algemene voorwaarden in je handen gedrukt hebt gekregen en daarvoor hebt getekend.

Aangenomen dat je hierin inderdaad geen fraude hebt gepleegd, raad ik je aan om professionele rechtsbijstand te zoeken en hen dit voor te leggen; dit kan bijvoorbeeld via het juridisch loket.

Ondertussen een aangetekende (!) brief de deur uit doen dat je de juistheid van hun vorderingen uitdrukkelijk bestrijdt, je niets weet van fraude plegen en dat je daarom niet van plan bent te betalen. Dat voorkomt dat ze in ieder geval een incassotraject tegen je kunnen starten en dwingt hen om naar de rechter te gaan om hun vordering te verhalen. Een eventueel incassobureau stuur je alsnog een kopie van die brief en verwijst daarnaar zonder verdere reactie. Verder je normale maandelijkse energierekeningen netjes blijven betalen, maar wel steeds onder vermelding van het factuurnummer, zodat ze niet eventueel kunnen gaan verrekenen en het je zo lastig kunnen maken. En dan afwachten of je voor de rechter je verhaal mag gaan doen. Zorg dat je je feiten dan op orde hebt en dat advies hebt ingewonnen.

Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 13:39    Onderwerp: Re: Dikke Rekening gekregen Stedin netbeheer Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
Verder is het opleggen van boetes in principe geen zaak tussen particulieren en aan de rechter. Nog daargelaten dat er sowieso geen boete of overige kosten te vorderen valt als je niet ooit de algemene voorwaarden in je handen gedrukt hebt gekregen en daarvoor hebt getekend.

Ik denk ook niet dat het om een boete gaat. Volgens mij bedoelt de TS een naheffing van een bepaald bedrag + de kosten van het onderzoek. De kosten die een schuldeiser maakt om onrechtmatig handelen aan te tonen mag hij op de schuldenaar verhalen.

Blijft staan dat Stedin het daadwerkelijk moet aantonen dat er fraude is gepleegd. Uiteindelijk wordt dat een beoordeling van de feiten, an dan met name het onderzoeksrapport. Zo'n beoordeling is op een forum onmogelijk om goed te doen.

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 18:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij een hoofdsom van 1000 euro is 1800 euro aan buitengerechtelijk kosten wel heel erg buiten verhouding. Dit is niet in lijn met de tarieven uit het Rapport Voorwerk II. Als er gefraudeerd is dan wordt in beginsel niet meer dan 150 euro toegewezen.

Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Bij een hoofdsom van 1000 euro is 1800 euro aan buitengerechtelijk kosten wel heel erg buiten verhouding. Dit is niet in lijn met de tarieven uit het Rapport Voorwerk II. Als er gefraudeerd is dan wordt in beginsel niet meer dan 150 euro toegewezen.

Het gaat hier niet om buitengerechtelijke incassokosten, maar om de (redelijke) kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid (artikel 6:96 lid 2 sub b BW).

Daarvan is het geen absoluut vereiste dat deze lager zijn dan het schadebedrag.

BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2012 7:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor Julie meedenken, ik heb weer eens gebeld en heb allee papieren binnen. en ik heb me vergist in de extra kosten, ik heb hier nu de juiste rekensom

hun zeggen dus dat er 3.092 gas ontvreemd is, en met een prijs van 1103 euro
en ze zeggen dat er 7.426 kw ontvreemd is van 788 euro

en de rest is de prijs voor de nieuwe meter, en arbeidsloon

de oude meters waren uit 1985 en moesten vervangen worden, dan is toch gek dat ik de nieuwe meter moet betalen, en staat er duidelijk ik dat ik dat moet betalen.
ook zit er een keurigs rapport bij , er staat in dat er imitatie zegels op mijn meter zaten, en na keuring mijn meter goed door de test kwam. op de zegels na dan en er staat onder het rapport dat, het zou kunnen zijn dat er gefraudeerd is.
ook gek is in het rapport staat ,op 1 brief . onderzoek datum 30 januari
en er staat weer onder in de brief calibratie datum 16 januari
toch beetje vreemd
ik ben me van geen kwaad bewust, en pff dan moet ik betalen met dreigbrief anders komen ze me afsluiten deze week nog, wat kan ik dus nu het beste doen...naar een advocaat of ?
dr.dunno

Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2012 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de meter goed door de test kwam, hoe kan er dan sprake zijn van onterecht te weinig meten? En waarom moeten ze dan vervangen worden? Als ze technisch versleten zijn, dan zijn die kosten uiteraard voor Stedin, idem als Stedin andere haar moverende redenen heeft om ze te vervangen zonder dat daar een technische noodzaak toe is.

Verder zie ik dat men de mogelijkheid van fraude overweegt, maar dat niet hard kan maken. Dat is natuurlijk onvoldoende voor alles wat men nu loopt te roeptoeteren.

Verder, alleen imitatiezegels zegt weinig, zeker niet dat jij ze erop hebt gezet; dat kan net zo goed de vorige bewoner zijn geweest. Dat gedoe met die data klinkt ook twijfelachtig.

Ik zou een aangetekende brief retour sturen, met als strekking dat je je van geen kwaad bewust bent (als dit werkelijk zo is), geen modificaties aan de meters hebt verricht, dit verbruik je niet reëel lijkt (als dat zo is), je de gedane beschuldigingen en het 'onderzoek' uitdrukkelijk tegenspreekt, noch de extra kosten noch andere kostenverhogingen zult accepteren en je hen aansprakelijk stelt voor de schade voortvloeiend uit een eventuele afsluiting.

Het is verder sowieso geen slecht idee om even via de rechtswinkel of door direct een advocaat te benaderen juridische hulp te zoeken.

BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2012 7:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

thanks dunno, ik weet ook in mijn hart gekeken dat dit gek is vandaar ook me bericht op dit forum. maar de vraag is hoe zou je aan een advocaat kunnen komen die dit kan behandelen? weet iemand dat

sorry maar heb dit nog nooit meegemaakt en heb nog nooit een advocaat gehad dus weet niet hoe dat werkt
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2012 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt googelen, in de telefoongids kijken, ect. Ik zou dan wel naar het uurloon vragen en op welk vlak hij deskundig is. Houd er rekening mee dat je de jurist meer moet betalen dan wat je als gemachtigde salaris van de rechter vergoed krijgt.

Ik zou daarom eerst een googelen naar een rechtswinkel die bij jou in de buurt zit.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds