|
Auteur |
Bericht |
rosbau
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 apr 2012 16:53 Onderwerp: Heeft advocaat financieel belang bij hoger beroep |
|
|
Heeft een advocaat (die net gestart is) belang bij een hoger beroep ?
Want dat brengt weer geld in het laatje en een advocaat is ook een ondernemer, zeker als hij voor zichzelf werkt ?
Dat idee heb ik namelijk. Vorige week een zaak gehad en deze advocaat maakte er echt een potje van. Ik wilde van alles verklaren maar hij zei dat we dat niet moesten doen. Hij maakte een zeer passieve indruk en daar is het ook misgelopen.
Ik denk dus dat deze advocaat gewoon ook wil "vangen" voor een hoger beroep. Want dat is weer nieuwe business.
Paranoia of realiteit ? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 05 apr 2012 19:20 Onderwerp: |
|
|
rosbau schreef: | Heeft een advocaat (die net gestart is) belang bij een hoger beroep ?
Want dat brengt weer geld in het laatje en een advocaat is ook een ondernemer, zeker als hij voor zichzelf werkt ?
Dat idee heb ik namelijk. Vorige week een zaak gehad en deze advocaat maakte er echt een potje van. Ik wilde van alles verklaren maar hij zei dat we dat niet moesten doen. Hij maakte een zeer passieve indruk en daar is het ook misgelopen.
Ik denk dus dat deze advocaat gewoon ook wil "vangen" voor een hoger beroep. Want dat is weer nieuwe business.
Paranoia of realiteit ? |
Ik denk dat niets je tegenhoudt om een andere advocaat te zoeken als je denkt dat je elders beter af bent. In ieder geval een beter plan dan hier gaan zitten pruimen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
rosbau
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 apr 2012 12:39 Onderwerp: |
|
|
Dat is een beetje laat he. Advocaten hebben er een belang bij om een hoger beroep te doen omdat hier veel meer tijd in gaat zitten dan een zittingkje bij de politierechter.
Zeker de advocaten die weinig kunnen en hun zaken krijgen via de piketdienst. Want iemand die aangehouden is en de piketadvocaat te spreken krijgt zal zijn zaakje vaak ook bij de RC door deze advocaat laten doen. Deze is immers al op de hoogte van het dossier en wordt vaak als voorkeursadvocaat aangewezen en krijgt zijn centen vaak op basis van gesubsidieerde rechtsbijstand.
Deze mensen zijn er bij gebaat om het hele traject te doorlopen om optimaal te kunnen vangen.
Dan kun je een andere advocaat nemen maar die zal er niet anders in zitten tenzij het een geweldige wereldverbeteraar is en die zijn er maar weinig. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: wo 11 apr 2012 19:18 Onderwerp: |
|
|
Met andere woorden: volgens jou is 99% van de advocaten corrupt? |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 13 mei 2012 13:29 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het wel een beetje raar, want als de advocaat daadwerkelijk een 'potje' van maakt lijkt mij het toch dat de rechter door een slechte advocaat heen kijkt en hem verbeterd op bepaalde punten.
Daarnaast krijg je als verdachte toch ook de gelegenheid om te spreken en je woord te doen voor de rechter, en of de advocaat nou een tactiek heeft of niet, je kan altijd doen wat je zelf wilt als diegene daar zich beter bij voelt.
Je beredenering is op zich niet onlogisch als hij weinig zaken heeft, het is niet erg integer. |
|
|
|
 |
mr.joost
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 8:05 Onderwerp: |
|
|
Zitting in HB kost niet altijd meer tijd dan in eerste aanleg. Het dossier is dan immers al zo goed als bekend...
En ja, gratis is het niet, maar dat is met de meeste diensten zo in ons land. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 9:41 Onderwerp: |
|
|
rosbau schreef: | Ik denk dus dat deze advocaat gewoon ook wil "vangen" voor een hoger beroep. | Kan.
Maar misschien heeft advokaat wel een handeltje met advokaat tegenpartij en/of de rechter; zie b.v. dit andere actuele topic of deze post betreffende een eigen ervaring. |
|
|
|
 |
mr.joost
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 11:07 Onderwerp: |
|
|
Hele conspiraties worden hier opgeworpen... uiteraard is niet elke advocaat even 'fris' maar dit is niet de gewone gang van zaken. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 12:08 Onderwerp: |
|
|
mr.joost schreef: | uiteraard is niet elke advocaat even 'fris'. | En ook niet elke rechter??
Uiteraard?? |
|
|
|
 |
mr.joost
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 14:20 Onderwerp: |
|
|
Dan stel je hoger beroep in, zitten er drie voor je...
Maar om antwoord te geven op je vraag: nee, het is geen schering en inslag dat rechters onbetrouwbaar zijn. |
|
|
|
 |
|