Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
debeurs
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 jun 2012 8:48 Onderwerp: Hulp huisverbod ingetrokken, verkeerd PV rechtbank |
|
|
Op 1 mei is een incident geweest tussen mij en partner
op 4 mei heb ik een huisverbod opgelegd gekregen.
Ik heb een vovo opgestrat en daarbij is afgesproken dat gemeente het originele huisverbod + verlenging introk. Ik heb daarbij de belofte gedaan mijn partner rust te gunnen en geen contact met haar op te nemen.
In het proces verbaal dat is afgegeven staan de voorwaarden voor de intrekking van het huisverbod als volgt omschreven;
Ten tijde van de inhoudelijke behandeling vd zaak heefgt verweerder de beschikking tot verlenging van het huisverbod van 11 mei 2012 ingetrokken, onder de voorwaarde dat verzoeker toezegt;
1 dat hij verblijf bij zijn moeder continueert, totdat vrouw aangeeft dat verzoeker weer kan terug keren in de woning;
2 dat hij zich ervan onthoudt op welke wijze dan ook contact op te nemen met de vrouw, totdat zij aangeeft dat verzoeker wel contact op mag nemen;
3 dat het contact over zooon verloopt door tussenkomst van de zus van de man, totdat vrouw aangeeft dat verzoekr daartoe rechtstreeks contact met haar kan opnemen
HGet wrange is nu dat ik gemotiveerd de huisverboden heb kunnen weerleggen. Daar was geen grond voor omdat;
- van mij geendreiging uitging, ik zelf al huis had verlaten en hulp had gezocht en geaccepteerd.
Maar het wrange is dus dat de huisverboden van tafel zijn en ik er iets zwaarders voor terug heb gekregen, een beperking tot contact. Vrouw frustreert omgang met zoon. Tegen een vovo kan je geen hoger beroep aantekenen. En ik zit nu met de gebakken peren.
Wat moet ik nu doen? Als ik terug ga naar huis ben ik dan strafbaar? Een huisverbod is er namelijk niet?
De procedure voorlopige voorziening echtscheiding is pas over 8 weken! Tot die tijd mijn kind niet zien is niet te doen. Contact met partner via zus is niet te doen, enioge wat ze zegt is nee nee nee. Ik heb een stapeltje kleren en verder helemaal niets. Kan niet bij mijn geld, niet bij mijn spullen.
Wat nu te doen? Ik zit klem met dank aan de rechterlijke macht. Die hebben mij gelijk gegeven dat de huisverboden geen stand konden houden maar hebben me wat zwaarderse ervoor in ruil terug gegeven.
Als ik de boel forceer door terug te gaan, wat kunnen dan de consequenties zijn?
Extra wrang is dat gemeente mijn partner in eerste instantie als kandidaat hadden gesteld voor een huisverbod. Dat hebben ze uiteidelijk maar aan mij opgelegd onder het mom van dat hulpverlening dan kan worden opgestart. dit ondanks dat ik zelf al hulp had gezocht. En bovendien zal hebben meegespeeld dat ik zelf al vrijwillig mijn woning had verlaten...
Wat moet ik doen, wie heeft tips en adviezen?
Laatst aangepast door debeurs op vr 08 jun 2012 9:33, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
debeurs
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 jun 2012 9:28 Onderwerp: |
|
|
Tegen een voorlopige voorziening kan je geen beroep instellen. Ik heb een brief aan de rechter geschreven omdat ik onevenredig word benadeeld met hetgeen opgenomen is in het proces verbaal. Bovendien kloppen de gegevens in het proces verbaal niet met wat is afgesproken tijdens de zitting.
Snijdt dit hout;
Verzoek aanpassing proces verbaal
Geachte mevrouw de rechter,
Op 14 mei 2012 heeft u als voorzieningsrechter opgetreden bij de zitting inzake een voorlopige voorziening huisverbod. Zaaknummers;
- 401..... (verzoek voorlopige voorziening)
- 40 ........ ( beroep oplegging huisverbod)
- 40....... (beroep verleninging huisverbod)
Ik verzoek u mijn relaas ten aanzien van de voorlopige voorziening te bestuderen. Naar mijn mening zijn in het opgetekende proces verbaal fouten geslopen. Deze fouten dienen te worden rechtgezet omdat ik nu onevenredig word benadeeld in deze zaak. Vooral de uiterst beperkte omgang met mijn zoon is aanleiding om u hierover een brief te schrijven.
Fouten in het proces verbaal
1 In het proces verbaal staat opgetekend dat de verlenging van het huisverbod is ingetrokken. We hadden afgesproken dat ook het originele huisverbod van tafel zou gaan.
2 In het proces verbaal zijn toch voorwaarden opgenomen m.b.t. de ingetrokken huisverboden. Ik heb aangeven dat ik mijn partner rust zou gunnen, nadrukkelijk is afgesproken dat dit niet als voorwaarde zou worden opgenomen. Nu staan er toch voorwaarden m.b.t. contact in het proces verbaal opgenomen, die kunnen worden uitgelegd als een verbod.
De nu opgenomen voorwaarden in het proces verbaal zijn feitelijk zwaarder dan het afgegeven huisverbod én verlenging van datzelfde huisverbod. Daar waar een huisverbod een maximale periode kent, kunnen de in het proces verbaal opgenomen voorwaarden tot in lengte van dagen doorlopen. Als het huisverbod met 18 dagen was verlengd, zou ik nu al door de periode van verlenging heen zijn.
Achtergronden en verloop, frustratie omgang met zoon
Ik word nu geconfronteerd met mijn partner die de omgang tot mijn zoontje blokkeert. Communicatie met partner hierover is niet mogelijk. Voor de voorlopige voorziening was met partner, via mijn zus, afgesproken dat mijn zoon de dinsdag, woensdag en zaterdag bij mij zou verblijven. Direct na de voorlopige voorziening heeft partner dit terug gedraaid. Ik heb hierover diverse gesprekken gehad met de zorgcoördinator dhr. B van de GGD. Die heeft mijn bezwaren voorgelegd aan mijn partner. Zorgcoördinator zegt niets voor mij te kunnen doen, partner blijft alle communicatie en de omgang met zoon frustreren. Ik ga hierdoor op dit moment door een hel, slaap zmaar een paar uurtjes per nacht, gebruik kalmeringstabletten en ben door alle stress niet meer in staat te werken.
Ik heb alle zorgtaken altijd 50/50 met partner verdeeld. We werken allebei 4 dagen in de week en deden alles in de opvoeding samen, de zorgtaken waren evenredig verdeeld en bovendien ging dat alles in volledige harmonie. Mijn partner heeft bij de zorgcoördinator ook verklaard dat ik , en dit staat op schrift, ‘’een uitstekende vader ben, die alles over heeft voor zijn zoon’’. Deze verklaring van partner is in uw bezit. Desondanks wordt de omgang met zoon nu door partner gefrustreerd.
Ik heb het gevoel door het rechtssysteem enorm benadeeld te zijn. Wanneer u uitspraak zou hebben gedaan, had u de huisverboden van tafel geveegd omdat de gronden een huisverbod op te leggen niet aanwezig zijn in mijn dossier. Wat ik er nu voor terug heb gekregen is juist een verzwaring ten opzichte van een huisverbod. Het proces verbaal wat is opgesteld is ook niet opgesteld conform we tijdens de zitting hebben afgesproken.
Ter informatie; ik spreek nog steeds met de psychologe van het Dok en accepteer hulp. Deze gesprekken staan vooral in het teken van mijn gevoel van onrecht met betrekking tot het niet zien van mijn zoon, en wat dat met mij doet. Partner heeft geweigerd samen een hulpverleningstraject in te gaan. Partner weigert mediation. Ook heb ik contact gezocht met Jeugdzorg teneinde omgang met mijn zoon te kunnen bewerkstelligen. Ook jeugdzorg geeft aan niets voor mij te kunnen betekenen. Ik sta dus volkomen met mijn rug tegen de muur.
Verzoek
Ik verzoek u derhalve nogmaals naar het opgetekende proces verbaal te kijken en het proces verbaal te herzien. Indien u nadere informatie wenst, kunt u mij te allen tijde benaderen, schriftelijk of per telefoon.
Is dit wat? Of is het bij voorbaad kansloos? Kan ik de stukken van de griffier opvragen? De griffier moet alles toch hebben opgetekend lijkt mij? Advocaat heeft griffier overigens al gesproken dat het opgetekende proces verbaal niet klopte maar kreeg nul op het rekest.
Ik ging de rechtszaal destijds uit met een overwinningsgevoel. Dat pakt nu dus even helemaal anders uit. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|