|
Auteur |
Bericht |
paul123
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 jun 2012 20:47 Onderwerp: Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone? |
|
|
Wie kan mij vertellen hoe sterk ik sta in de volgende case van Vodafone.
Sinds 15 maart ben ik mijn telefoon kwijt. Op 22 maart heb ik gebeld met een callcenter medewerker om te vragen of er met mijn telefoon in de week daarvoor gebeld is. Dit telefoontje is ook in systeem van Vodafone geregistreerd. Het antwoord was duidelijk nee. Om die reden heb ik mijn telefoon niet geblokkeerd. Het bevestigde mijn vermoeden dat deze ergens in huis moest liggen.
In begin mei zag ik dat er een bedrag van 250 euro was afgeschreven. Er was met mijn telefoon veelvuldig naar het buitenland en naar 0906 nummers gebeld, ook meerdere malen in de periode voor 22 maart. Ook in de maand april is er nog voor 120 euro gebeld.
Vodafone geeft aan dat mijn telefoontje op 22 maart wel is geregistreerd, maar niet dat ze gezegd hebben dat er niet mee gebeld is. Ze geven aan dat het mijn verantwoordelijkheid is om het te controleren. Wel hebben ze mij 100 euro geboden om het geschil op te lossen.
Mijn voorstel was dat ik alle belkosten, gemaakt voor 22 maart, voor mijn rekening zou nemen en Vodafone de rest van de belkosten. Als ze mij namelijk op 22 maart hadden gezegd dat er gebeld was met de telefoon, dan had ik deze laten blokkeren en zouden er geen kosten meer gemaakt zijn.
Sta ik juridisch sterk? Door 100 euro ter compensatie te bieden, geven ze toch wel aan dat ze fout zaten.
Ik ben benieuwd! |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 04 jun 2012 21:02 Onderwerp: Re: Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone? |
|
|
paul123 schreef: | Sta ik juridisch sterk? Door 100 euro ter compensatie te bieden, geven ze toch wel aan dat ze fout zaten. | Zij stellen zich op het standpunt dat ze niet hebben aangegeven dat er niet mee gebeld was. Ik vermoed dat zij dit niet zullen uitleggen als een fout van hun kant maar coulance. Ik heb er weinig vertrouwen in. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 10:16 Onderwerp: Re: Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone? |
|
|
paul123 schreef: | Wie kan mij vertellen hoe sterk ik sta in de volgende case van Vodafone.
Sinds 15 maart ben ik mijn telefoon kwijt. Op 22 maart heb ik gebeld met een callcenter medewerker om te vragen of er met mijn telefoon in de week daarvoor gebeld is. Dit telefoontje is ook in systeem van Vodafone geregistreerd. Het antwoord was duidelijk nee. Om die reden heb ik mijn telefoon niet geblokkeerd. Het bevestigde mijn vermoeden dat deze ergens in huis moest liggen.
In begin mei zag ik dat er een bedrag van 250 euro was afgeschreven. Er was met mijn telefoon veelvuldig naar het buitenland en naar 0906 nummers gebeld, ook meerdere malen in de periode voor 22 maart. Ook in de maand april is er nog voor 120 euro gebeld.
Vodafone geeft aan dat mijn telefoontje op 22 maart wel is geregistreerd, maar niet dat ze gezegd hebben dat er niet mee gebeld is. Ze geven aan dat het mijn verantwoordelijkheid is om het te controleren. Wel hebben ze mij 100 euro geboden om het geschil op te lossen.
Mijn voorstel was dat ik alle belkosten, gemaakt voor 22 maart, voor mijn rekening zou nemen en Vodafone de rest van de belkosten. Als ze mij namelijk op 22 maart hadden gezegd dat er gebeld was met de telefoon, dan had ik deze laten blokkeren en zouden er geen kosten meer gemaakt zijn.
Sta ik juridisch sterk? Door 100 euro ter compensatie te bieden, geven ze toch wel aan dat ze fout zaten.
Ik ben benieuwd! |
Wat een raar verhaal...
Waarom zou je je telefoon in april nog steeds niet geblokeerd hebben? Hoe lang was je dat ding toen al kwijt? Dacht je nog steeds dat je hem terug zou vinden?
Sowieso erg onlogisch dat je zo lang je abonnement niet gebruikt... Normaal gesproken regel je dan toch in ieder geval een nieuwe simkaart zodat je weer kan bellen met een andere (tijdelijke) telefoon? _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 10:57 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Mijns inziens is Vodafone niet aansprakelijk, maar degene die uw telefoon gestolen heeft. Het blokkeren van uw telefoon is meen ik enkel schadebeperkend. Dat is helaas niet gelukt, niet door uw toedoen.
Maar goed, het feit dat u honderd euro geboden is, is misschien een teken dat ik ongelijk heb.
Misschien is via de gebelde nummers te achterhalen wie de telefoon heeft en wil Vodafone u daar nog bij helpen?
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 10:59 Onderwerp: |
|
|
Het zou misschien nog gebrekkige service kunnen zijn in het kader van de overeenkomst, dan is het toch een vorm van wanprestatie.
Ik kan geen duidelijk antwoord geven, het spijt me. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 11:34 Onderwerp: |
|
|
Als u niet kunt bewijzen dat Vodafone op 22 maart aan u heeft medegedeeld dat er niet met de telefoon is gebeld, staat u juridisch niet sterk. |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 17:51 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het ook een beetje apart dat de telefoon een maand zoek is. Heeft Vodafone zelf geen regelingen opgenomen bij fraude? |
|
|
|
 |
|