Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 22 jul 2025 21:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
paul123

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 20:47    Onderwerp: Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie kan mij vertellen hoe sterk ik sta in de volgende case van Vodafone.

Sinds 15 maart ben ik mijn telefoon kwijt. Op 22 maart heb ik gebeld met een callcenter medewerker om te vragen of er met mijn telefoon in de week daarvoor gebeld is. Dit telefoontje is ook in systeem van Vodafone geregistreerd. Het antwoord was duidelijk nee. Om die reden heb ik mijn telefoon niet geblokkeerd. Het bevestigde mijn vermoeden dat deze ergens in huis moest liggen.

In begin mei zag ik dat er een bedrag van 250 euro was afgeschreven. Er was met mijn telefoon veelvuldig naar het buitenland en naar 0906 nummers gebeld, ook meerdere malen in de periode voor 22 maart. Ook in de maand april is er nog voor 120 euro gebeld.

Vodafone geeft aan dat mijn telefoontje op 22 maart wel is geregistreerd, maar niet dat ze gezegd hebben dat er niet mee gebeld is. Ze geven aan dat het mijn verantwoordelijkheid is om het te controleren. Wel hebben ze mij 100 euro geboden om het geschil op te lossen.

Mijn voorstel was dat ik alle belkosten, gemaakt voor 22 maart, voor mijn rekening zou nemen en Vodafone de rest van de belkosten. Als ze mij namelijk op 22 maart hadden gezegd dat er gebeld was met de telefoon, dan had ik deze laten blokkeren en zouden er geen kosten meer gemaakt zijn.

Sta ik juridisch sterk? Door 100 euro ter compensatie te bieden, geven ze toch wel aan dat ze fout zaten.

Ik ben benieuwd!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 21:02    Onderwerp: Re: Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone? Reageer met quote Naar onder Naar boven

paul123 schreef:
Sta ik juridisch sterk? Door 100 euro ter compensatie te bieden, geven ze toch wel aan dat ze fout zaten.
Zij stellen zich op het standpunt dat ze niet hebben aangegeven dat er niet mee gebeld was. Ik vermoed dat zij dit niet zullen uitleggen als een fout van hun kant maar coulance. Ik heb er weinig vertrouwen in.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 10:16    Onderwerp: Re: Sta ik juridisch sterk na fout helpdeskmedewerker Vodafone? Reageer met quote Naar onder Naar boven

paul123 schreef:
Wie kan mij vertellen hoe sterk ik sta in de volgende case van Vodafone.

Sinds 15 maart ben ik mijn telefoon kwijt. Op 22 maart heb ik gebeld met een callcenter medewerker om te vragen of er met mijn telefoon in de week daarvoor gebeld is. Dit telefoontje is ook in systeem van Vodafone geregistreerd. Het antwoord was duidelijk nee. Om die reden heb ik mijn telefoon niet geblokkeerd. Het bevestigde mijn vermoeden dat deze ergens in huis moest liggen.

In begin mei zag ik dat er een bedrag van 250 euro was afgeschreven. Er was met mijn telefoon veelvuldig naar het buitenland en naar 0906 nummers gebeld, ook meerdere malen in de periode voor 22 maart. Ook in de maand april is er nog voor 120 euro gebeld.

Vodafone geeft aan dat mijn telefoontje op 22 maart wel is geregistreerd, maar niet dat ze gezegd hebben dat er niet mee gebeld is. Ze geven aan dat het mijn verantwoordelijkheid is om het te controleren. Wel hebben ze mij 100 euro geboden om het geschil op te lossen.

Mijn voorstel was dat ik alle belkosten, gemaakt voor 22 maart, voor mijn rekening zou nemen en Vodafone de rest van de belkosten. Als ze mij namelijk op 22 maart hadden gezegd dat er gebeld was met de telefoon, dan had ik deze laten blokkeren en zouden er geen kosten meer gemaakt zijn.

Ik ben benieuwd!

Wat een raar verhaal...

Waarom zou je je telefoon in april nog steeds niet geblokeerd hebben? Hoe lang was je dat ding toen al kwijt? Dacht je nog steeds dat je hem terug zou vinden?

Sowieso erg onlogisch dat je zo lang je abonnement niet gebruikt... Normaal gesproken regel je dan toch in ieder geval een nieuwe simkaart zodat je weer kan bellen met een andere (tijdelijke) telefoon?

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.

Mijns inziens is Vodafone niet aansprakelijk, maar degene die uw telefoon gestolen heeft. Het blokkeren van uw telefoon is meen ik enkel schadebeperkend. Dat is helaas niet gelukt, niet door uw toedoen.

Maar goed, het feit dat u honderd euro geboden is, is misschien een teken dat ik ongelijk heb.

Misschien is via de gebelde nummers te achterhalen wie de telefoon heeft en wil Vodafone u daar nog bij helpen?

Met vriendelijke groet,

Marja
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou misschien nog gebrekkige service kunnen zijn in het kader van de overeenkomst, dan is het toch een vorm van wanprestatie.
Ik kan geen duidelijk antwoord geven, het spijt me.
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als u niet kunt bewijzen dat Vodafone op 22 maart aan u heeft medegedeeld dat er niet met de telefoon is gebeld, staat u juridisch niet sterk.
Hyzo

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het ook een beetje apart dat de telefoon een maand zoek is. Heeft Vodafone zelf geen regelingen opgenomen bij fraude?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds