Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 24 jul 2025 10:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

factuur ontvangen zonder overleg.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruby

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2012 20:22    Onderwerp: factuur ontvangen zonder overleg. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Ik heb een forum gehost bij een bedrijfje en zou maandelijks een bedrag voor de hoasting/ registratie en wat onderhoud zoals updates ed moeten betalen. Dat heb ik tot eind 2012 reeds voldaan.

Nu hadden wij erg veel last van spam op het forum en heb ik de forumbeheerder gevraagd dit na te kijken en of hier geen oplossing voor is. Hij zou een update doen. Na die update konden er geen pb's worden gezonden en hierop heeft een vande moderators gevraagd dit probleem te verhelpen. Ze heeft gemeld als er kosten gemaakt zouden moeten worden dit eerst met mij te overleggen. Dit is niet gedaan.

Nu krijg ik achteraf een factuur die niet mis is. Ik ben van mening dat hij niet van te voren overlegd heeft met mij hoe hoog de kosten zouden worden en dat hij geen deugdelijk product leverde. Door de vele spam heeft hij een update gemaakt waardoor er een andere functie verloren is gegaan.

Wat zijn mijn rechten/ plichten mbt deze factuur?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hyzo

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2012 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag mij af of er een overeenkomst is ontstaan tussen u en de wederpartij. Immers heeft hij alleen overleg gevoerd met een moderator. Die wel weer deel uitmaakt van het forum.
Ruby

Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 31 mei 2012 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee er is nooit een overeenkomst gesloten of getekend.
Er is mondeling afgesproken dat ik betaal voor registratie van de naam, hosting en wat lichte onderhoudswerkzaamheden. Dit zat in de maandelijkse termijn.

Er staat niets op papier. De moderator heeft hem naar mij verwezen als er kosten gemaakt zouden moeten worden ivm de problemen en dat si dus niet gedaan.
ArieKanarie

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 19:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan is het heel simpel. Niks op papier zetten, niet op mails reageren en al helemaal niet doen voorkomen alsof er een overeenkomst bestaat.
Regin

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk niet dat het verstandig is om helemaal niet te reageren. U kunt in een e-mail aan de beheerder duidelijk maken dat zijn werkzaamheden ofwel vallen binnen de categorie 'onderhoud' onder uw huidige overeenkomst voor hosting van het forum, ofwel als meerwerk moeten worden gekwalificeerd waarvoor hij u eerst een aparte aanbieding (offerte) had moeten doen. Als het onder de bestaande overeenkomst valt, dan bent u geen meerprijs verschuldigd; u heeft de maandelijkse termijnen al voldaan. Als hij de werkzaamheden als meerwerk kwalificeert, kunt u erop wijzen dat u geen daartoe strekkend aanbod heeft geaccepteerd en er dus geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Heeft de moderator de beheerder mondeling laten weten dat hij naar u moest komen als er kosten gemaakt zouden worden, of heeft de moderator dat via een e-mail of forumbericht of iets dergelijks gedaan? Als die boodschap schriftelijk is overgebracht, zou u een kopie ervan in uw reactie aan de beheerder kunnen opnemen.
dr.dunno

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat Regin zegt inderdaad. En wie stelt moet bewijzen, dat bedrijf zal daar moeite mee hebben, zeker als jij aangeeft in het geheel geen overeenkomst voor bepaalde werkzaamheden tegen vergoeding te hebben gesloten, laat staan een zonder voorgaande kostenraming.

Wel raad ik je aan om facturen voor de gewone diensten individueel te betalen met specifieke verwijzing naar het factuurnummer. Normaliter geldt namelijk een verrekenrecht en dan zou men zonder die specifieke verwijzingen jouw betalingen simpelweg kunnen zien als een betaling voor die grote factuur en je vervolgens aan kunnen spreken op je betalingsgedrag voor het uitblijven van betaling voor de normale verplichtingen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds