|
Auteur |
Bericht |
bellenbellen
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jun 2012 19:19 Onderwerp: Onafhankelijke keuringsarts |
|
|
De Wajong-uitkering is bij mij afgewezen. Indien er nieuwe feiten of omstandigheden zijn kun je vragen aan het UWV om een herziening. De advocaat had een bezwaarschrift geschreven maar die is ook door het UWV van de hand gedaan. Hoger beroep stond nog alleen open, dat termijn is verlopen.
Maar indien er sprake is van nieuwe feiten/omstandigheden kun je de zaak weer open breken zeg maar. De advocaat zou dan een onafhankelijke keuringsarts adviseren, net zoals je een keuringsarts bij het UWV in dienst hebt. Alleen een onafhankelijke keuringsarts is erg duur. Zijn er ook keuringsartsen die op no cure no pay basis werken? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 10:50 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Zijn er ook keuringsartsen die op no cure no pay basis werken? |
Ik weet niets van de regels voor keuringsartsen. Maar het lijkt mij zacht gezegd onwaarschijnlijk dat het is toegestaan dat een keuringsarts zich alleen laat betalen als iemand als gevolg van zijn oordeel een uitkering krijgt. Ik denk dat een uitkeringsinstantie het oordeel van een arts die op 'no cure, no pay' basis werkt niet serieus zou moeten nemen (overigens ligt in deze context 'no illness, no pay' meer voor de hand). Je kan er immers niet meer van uitgaan dat de arts onafhankelijk tot zijn oordeel is gekomen. |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 9:27 Onderwerp: Re: Onafhankelijke keuringsarts |
|
|
bellenbellen schreef: | Zijn er ook keuringsartsen die op no cure no pay basis werken? |
Ik wil je probleem niet belachelijk maken, maar hoe krijg je het voor elkaar om de titel Onafhankelijke keuringsarts te verzinnen en vervolgens de gequote vraag te stellen? _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 12:04 Onderwerp: |
|
|
Vandaag even met advocaat hierover gehad, het kan ook een psychiater zijn die zaken gaat onderschrijven. En het UWV zal dan bepalen dat die psychiater niet onafhankelijk is en dan kan een onafhankelijke psychiater nodig zijn. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 05 jun 2012 13:26 Onderwerp: |
|
|
Ik denk ook niet dat er psychiaters zijn die (mogen) werken op basis van 'no cure, no pay', om dezelfde redenen die ik in mijn vorige bericht heb gegeven. |
|
|
|
 |
bellenbellen
|
Geplaatst: wo 06 jun 2012 14:09 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat lijkt me ook niet maar een psychiater kan eventueel vergoed worden door je ziektekosten verzekeraar. |
|
|
|
 |
|