|
Auteur |
Bericht |
Huisvader
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 mei 2012 19:37 Onderwerp: Valse meldingen |
|
|
Ik heb een buurvrouw die zich al 10 jaar als vriend van de familie voordoet. Maar gebleken is dat ze achter onze rug om dingen aan het melden is. Onderandere sexueel misbruik van de kinderen. Zwart werken. en wie weet wat nog meer.
Nu blijkt dat anoniem melden niet strafbaar is. Ook niet als het vals is.
Maar ik heb hierdoor wel geregeld politie aan de deur gehad.
Is hier helemaal niets tegen te doen? |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: di 29 mei 2012 21:29 Onderwerp: |
|
|
Het doen van valse aangifte, dan wel melding, is strafbaar krachtens artikel 188 Wetboek van Strafrecht en er kan zelfs sprake zijn van lasterlijke aanklacht krachtens artikel 268 Wetboek van Strafrecht, waarbij sprake is van aantasting van uw goede naam of eer.
Vanwege de anonimiteit van de meldingen is het, zoals u zelf al aangeeft, moeilijk om te achterhalen welke persoon de meldingen heeft gedaan en kan hier nauwelijks tegenop worden getreden. Aan u echter de vraag; waarom verdenkt u uw buurvrouw van het doen van deze meldingen? _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
Huisvader
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 30 mei 2012 10:01 Onderwerp: |
|
|
Een tijd terug zei ze tegen mij dat ik zou gaan verhuizen maar dat ik dat zelf nog niet wist. Ik begreep toen niet waar ze het over had.
Ze was altijd vriendelijk en gaf kado's aan de kinderen.
Laatste keer toen ik haar tegenkwam vroeg ze me of ik al een naheffing had gekregen. Ik begreep toen niet waar de het over had. Ze wees me de deur en zei dat als ik een naheffing zou krijgen ik niet meer welkom was.
De laatste keer dat ze nog bij ons was deed zo ook vreemd. Ze liep door het huis heen en noemde allemaal op wat we in huis hebben. Ik vond het toen wel raar maar zocht er verder niets achter. Nu denken we dat ze dingen heimlijk heeft zitten opnemen. Dit was vlak nadat bij een buur een poging tot inbraak was gedaan. Iemand had mij getipt als mogelijke dader. De politie vroeg ook hoe ik met de buren omging. Ik zei goed. ( Ik wist ook niet beter ) De politie geloofde het niet en stelde allerlei raren vragen en maakte verwijten naar me. Zoals dat ik ( thuis ) werk. Dat ik geld tekort zou hebben. E.d.
Ik werk niet thuis. Ik heb een wajong en mijn vrouw is gehandicapt. Ze heeft een variant op M.S. Deze buurvrouw dacht echter dat ik een bijstandsuitkering had. Ik heb echter wel aanvragen gedaan voor kwijtscheldingen en ondersteuning voor de kinderen.
Een aantal jaar geleden was ik al eens op gesprek geweest bij de sociale dienst. Toen werden allerlei vragen gesteld. Er was duidelijk iemand die aan het melden was. Ik verdacht echter iemand anders hiervan.
Mede omdat ze ook soms 5 euro aan de kinderen gaf verdacht ik haar niet. Maar niet alleen bij de sociale dienst werd gemeld. Ook bij meldpunt kindermishandeling. Politie. Jeugdzorg. O.a. over zwart werken en sexueel misbruik.
Ik sta met de politie ook niet op goede voet. Ze zijn vaak langs gekomen. En mede vanwege de bezoeken omtrent kindermisbruik kreeg ik een aversie tegen hen.
ik verdenk dat ze ook enige buren op haar hand heeft weten te krijgen.
Een buurman vroeg me wat ik van Karin vond. Ik zei wel aardig. Hij moest toen lachen. Dit heeft mij ook aan het denken gezet.
Dit zijn dus de redenen waarom ik haar verdenk. |
|
|
|
 |
|