|
Auteur |
Bericht |
ThijsGeleen
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 22 mei 2012 11:08 Onderwerp: opzeggen 1 jarig huur contract? |
|
|
Beste,
ik heb vanaf Augustus j.l. een woning gehuurd voor 1 jaar. nu is mijn vriendin zwanger geworden en ben ik moeten verhuizen. op mijn oude adres was namelijk geen scheiding van keuken kamer en slaapkamer en was de badkamer gedeeld met 2 andere bewoners.
nu heb ik mijn huur in april opgezegd en ben ik natuurlijk bereid om de maand mei te betalen. nu wilt mijn huurder dat ik nog door betaal tot en met augustus.
nu is mijn vraag, kan hij eisen dat ik nog 3 maanden huur betaal, of is een zwangerschap een legitieme reden om een 1 jarig contract eerder te beëindigen? de uitgetelde datum is pas 10-11-2012, maar na 6 maanden zou je alles al geregeld moeten hebben.
alvast bedankt.
groet,
Thijs |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: di 22 mei 2012 11:29 Onderwerp: |
|
|
Een huurovereenkomst van bepaalde tijd kan pas worden beëindigd na afloop van de gestelde termijn, in uw geval dus een jaar. Uitzondering hierop is instemming van uw verhuurder of een bepaling in de overeenkomst die uitzondering biedt. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: wo 23 mei 2012 18:57 Onderwerp: |
|
|
Correct.
Maar: als de verhuurder een nieuwe huurder heeft, kan hij in redelijkheid niet eisen dat je voor het restant van de periode blijft betalen. Hooguit zou hij de (extra) kosten van het eerder moeten vinden van een nieuwe huurder op je kunnen verhalen. Check dus even of er een nieuwe huurder is of draag er zelf een aan. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|