samarinde
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 mei 2012 11:31 Onderwerp: Zwanger worden en minder werken in de toekomst |
|
|
Goedemorgen,
Omdat we stiekem fantaseren over het proberen zwanger te worden, ga ik me ook praktische dingen afvragen. Bijvoorbeeld hoe mijn werkuren er dan uit zien.
Ik vind het belangrijk, mocht het lukken zwanger te worden, we ook genoeg tijd te besteden aan het kind zelf. Ik vind een werkweek van 2 dagen in de eerste jaren reëel. (met name deze stelling, omdat in mijn verzorgende branche altijd wel enkele uren erbij gedraaid worden > loopt uit, klant te laat, uren inhalen ed).
Maar nu het volgende. Ik heb 2 banen in 2 verschillende, kleinschalige bedrijven. Beide voor 16 uur. Dus samen 32 uur, verdeeld in 4 dagen.
Bij beide is de enige collega, mijn baas. Als ik ook maar 1 dag ziek ben of er doet zich een onvoorziene situatie voor, dan ligt op die dag de zaak stil. Tenzij mijn bazen mijn werkzaamheden overnemen op dat moment.
Mijn ideale situatie is bij beide bedrijven 1 dag minder werken. Nu lees ik overal wel dat de werkgever dat in principe moet accepteren, maar werkt dit wel zo in mijn situatie?
Kan hij/zij later niet alsnog beslissen mij te vervangen voor een flexibeler collega?
(ik loop op de zaken vooruit, dat weet ik, maar ik ben toch benieuwd) |
|