Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
thijs219
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 mei 2012 13:12 Onderwerp: scheiding, schulden en beslaglegging |
|
|
Een familielid van mij is gescheiden, haar ex man is vertrokken naar Curaçao' waar hij ook vandaan komt, nu heeft hij een aanzienlijke schuld achter gelaten, te weten28.000 euro.
Hij is onbereikbaar en intussen hebben de schuldeisers haar gevonden en meteen beslag gelegd op haar betaalrekening, overigens zonder waarschuwing, zij wist niet eens van de schuld af. Op het moment zit mijn familielid in zware financiële problemen en haar ex zit vrij en blij op curacao.
Wel zijn zij beiden eigenaar van ontroerend goed op Curaçao wat door een derde bewoond wordt. De ex man wil dit niet verkopen, mijn familielid wel.
De ex man is niet voor rede vatbaar en weigert actie te ondernemen, mijn familielid krijgt geen rechtshulp omdat ze officieel vermogend is vanwege het huis op Curaçao.
Welke wegen moeten er nou bewandeld worden om van de schuldeisers af te raken, of ze tenminste de goede kant op te wijzen zodat ze mijn familielid met rust laten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 20 mei 2012 14:41 Onderwerp: Re: scheiding, schulden en beslaglegging |
|
|
thijs219 schreef: | De ex man is niet voor rede vatbaar en weigert actie te ondernemen |
Hij was toch onbereikbaar?
Quote: | Welke wegen moeten er nou bewandeld worden om van de schuldeisers af te raken, of ze tenminste de goede kant op te wijzen zodat ze mijn familielid met rust laten. |
Zeer waarschijnlijk is je familielid aansprakelijk voor minimaal de helft van de schulden, namelijk wanneer ze in gemeenschap van goederen was getrouwd. Mogelijk heeft ze ook getekend voor de schulden en is ze hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld. Precies valt dit voor ons niet te zeggen, want wij weten niet hoe de situatie in elkaar steekt.
Voor zover je familielid hoofdelijk aansprakelijk is, kunnen de schuldeisers haar aanspreken. Daar valt niets tegen te doen. Zij kan dan weer proberen één en ander op haar ex te verhalen (voor zover daar aanleiding toe bestaat). De schuldeisers mogen ook de ex aanspreken, maar dat is blijkbaar een lastige zaak. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|