|
Auteur |
Bericht |
initial
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 nov 2013 10:51 Onderwerp: Werkgever laat privezaken door werknemer doen, mag dat? |
|
|
Beste mensen,
Als administrateur ben ik aan het werk in een klein bedrijf. Regelmatig vraagt mijn werkgever om zijn privé zaken te regelen, zoals het indienen van zijn belastingaangifte, betalen van zijn prive rekeningen, onderzoeken waarom hij een verkeersboete heeft gekregen, een antwoord vinden waarom zijn iPhone 5 niet doet, een nieuwe verzekering afsluiten voor zijn auto, sigaretten bezorgen etc etc etc.
Mijn vraag is, moet ik alles doen wat hij vraagt omdat hij mijn salaris betaalt? Of dit is niet werkgerelateerd en de werkgever moet al zijn privé zaken zelf regelen.
Alvast bedankt en groeten, |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 12 nov 2013 15:31 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp je vraag niet heel erg goed...
In theorie heb je wellicht een punt te maken m.b.t. bepaalde "klusjes", maar waarom zou je er een probleem van willen maken? Als het werk je niet bevalt, dan kun je beter gewoon een nieuwe baan gaan zoeken, want je baas erop aanspreken je (eventuele) rechten afdwingen, zal het werken er niet leuker op maken. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 13 nov 2013 16:53 Onderwerp: |
|
|
Het is toegestaan om iemand in dienst te nemen om (onder meer) je privézaken te regelen. Er bestaat bijvoorbeeld geen verplichting om zelf je belastingaangifte in te vullen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|