|
Auteur |
Bericht |
Jopel
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 aug 2012 8:43 Onderwerp: |
|
|
Deze zaak is inmiddels geschikt. Wat me wel tegenstaat is dat de schikking komt van mijn rechtsbijstandsverzekering. De tegenpartij heeft namelijk helemaal niets van zich laten horen ondanks de herhaalde brieven die gestuurd zijn via gewone post alsook aangetekend. De jurist had daarom geen enkel aanknopingspunt over hoe de tegenpartij dacht in hun recht te staan en hij voorzag hierdoor een langslepende zaak. Om de kosten van een waarschijnlijk langdurende rechtszaak met onduidelijke uitkomst te beperken bood hij mij een schikking aan die ik geaccepteerd heb.
Wat me helemaal niet zind in deze zaak is dat de tegenpartij hierin ziet dat oplichting wel degelijk loont en hij/zij onbestraft hiermee wegkomen.
Rechtspraak op zijn smalst! |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 08 aug 2012 10:11 Onderwerp: |
|
|
Je had de schikking niet hoeven te accepteren... |
|
|
|
 |
Jopel
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 aug 2012 14:08 Onderwerp: |
|
|
Nee, dat klopt en toch hebben we er voor gekozen.
Wat hebben we er aan dat we en de motor in de weg hadden staan voor nog eens een jaar of zo en dat we misschien die 650,- niet eens terug zouden krijgen, je bent immers afhankelijk van de uitspraak van de rechter. Verder moest ik misschien wel enkele keren naar de rechtbank (vrij nemen, reisgeld enz) en wie weet wat voor andere stappen nog meer ondernemen om misschien in het gelijk te worden gesteld.
Ook op dit punt ben ik niet zo tevreden over ons rechtssysteem.
Maar goed, voor ons is dit nu tot een einde gekomen, ik ben er niet echt tevreden over maar ook niet echt ontevreden. Wat me nog het meest tegenstaat is het feit dat die oplichter Jan Zegers er niet voor bestraft is. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 aug 2012 14:16 Onderwerp: |
|
|
Het recht werkt in de praktijk niet altijd zoals het bedoeld is. Stof voor rechtssociologen. |
|
|
|
 |
|