Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
4ever
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 mei 2012 10:43 Onderwerp: Aankomende bedrijfsovername, maar ik wil niet mee. Wat nu? |
|
|
Hallo,
Het bedrijf waar ik voor werk staat op het punt om overgenomen te worden (of failliet te gaan). In het geval vd overname gaat het personeel ook mee, maar ik wil niet. Ik heb geen concurrentiebeding, enkel een geheimhoudingsplicht.
Kan ik nu 'gewoon' stoppen en als ZZPer verder gaan bij mij huidige opdrachtgevers of is dit toch 'illegaal'? Kan ik voor het gerecht worden gedaagd?
De nieuwe eigenaar verliest hiermee een medewerker en omzet. Maar als ik nu bij mijn werkgever vertrek kan dat toch ook? Heb tenslotte geen concurrentiebeding en mijn opdrachtgevers willen mij persoonlijk en niet een ander.
Hoor graag jullie tips.... |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: di 08 mei 2012 11:13 Onderwerp: |
|
|
U kunt in ieder geval gewoon verzoeken de arbeidsovereenkomst te beëindigen. Dat er geen concurrentiebeding is opgenomen in uw huidige arbeidsovereenkomst wil echter niet zeggen dat u zomaar contact op mag/kan nemen met klanten van uw huidige werkgever, er bestaat immers zoiets als onrechtmatige concurrentie.
Criteria voor onrechtmatige concurrentie blijkt uit het arrest Boogaard/Vesta uit 1995: Er is sprake van onrechtmatige concurrentie als de ex-werknemer het duurzame bedrijfsdebiet van de voormalig werkgever stelselmatig en substantieel afbreekt met kennis en gegevens over klanten die hij vertrouwelijk heeft verkregen bij de voormalige werkgever.
In een soortgelijke zaak heeft de kantonrechter in 2009 beslist dat een ex-werknemer een jaar lang geen zakelijke contacten meer mag onderhouden met de leveranciers en klanten van zijn voormalig werkgever, op straffe van een dwangsom van € 25.000 per overtreding en een dwangsom van € 1.000 voor iedere dag dat die overtreding voortduurt. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|