Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
August
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 12:54 Onderwerp: Erven huis in buitenland |
|
|
Na het overlijden van mijn ouders heb ik een huis in het buitenland geërfd. Zowel mijn ouders als ik woonden in Nederland. Dit huis stond en staat niet in Nederland geregistreerd.
Ik zou graag dit huis in het buitenland willen verkopen om met dat geld vervolgens een huis in Nederland te kopen.
- Kan ik zomaar 'uit het niets' ineens aangifte doen over de woning of moet dit met terugwerkende kracht?
- Hoeveel (of welk percentage) belasting ga ik jaarlijks betalen over de woning? Het is in mijn geval dan geen tweede koopwoning.
- Betaal ik in Nederland opnieuw erfbelasting over de woning?
Bedankt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 13:32 Onderwerp: Re: Erven huis in buitenland |
|
|
August schreef: | - Kan ik zomaar 'uit het niets' ineens aangifte doen over de woning of moet dit met terugwerkende kracht? |
Als het goed is geef je het huis in het buitenland al op in box 3. (Wellicht is het vrijgesteld ivm een belastingverdrag, dat weet ik niet, maar de fiscus hoort ervan te weten.)
Quote: | - Hoeveel (of welk percentage) belasting ga ik jaarlijks betalen over de woning? Het is in mijn geval dan geen tweede koopwoning. |
Als je er gaat wonen zal het om een "eigen woning" gaan, en heb je hypotheekrenteaftrek (tenzij je geen hypotheeklening nodig hebt natuurlijk). Een eigen woning valt niet in box 3, dus fiscaal is dit gunstig.
Quote: | - Betaal ik in Nederland opnieuw erfbelasting over de woning? |
Als het goed is heb je al erfbelasting betaald. Erfbelasting hoef je maar 1x te betalen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|