|
Auteur |
Bericht |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 22:18 Onderwerp: VOG eigendom werkgever? |
|
|
Ik heb voor mijn werk bij een schoonmaakbedrijf een VOG moeten afgeven (dit was een vereiste van de opdrachtgever) Het schoonmaakbedrijf heeft de kosten hier voor betaald.
Nu werk ik niet meer voor dit schoonmaakbedrijf en ik wil graag mijn(het origineel) VOG terug; dit blijkt onmogelijk omdat zij (het schoonmaakbedrijf) het betaald hebben.
Klopt dit? Of is het toch mijn eigendom ongeacht wie het betaald heeft.
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 23:17 Onderwerp: |
|
|
Ik zou inderdaad zeggen dat je voormalige werkgever eigenaar is van het stukje papier.
Waarom wil je dat stukje papier hebben? Je hebt er niets aan, tenzij als aandenken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 8:51 Onderwerp: |
|
|
Een VOG wordt afgegeven op basis van de specifieke werkzaamheden die je gaat verrichten. Bij een andere baas kan je VOG zo maar anders uitpakken...
Zoals Bona Fides al zegt; je hebt er niets aan... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:01 Onderwerp: |
|
|
O.K Ik weet voldoende, bedankt.
Nieuwe werkgever moet gewoon weer betalen voor een nieuwe VOG; dat was eigenlijk het punt. Had de baas geld gespaard als ik "mijn" VOG kon krijgen via ex- werkgever.
Maar hoe zit dat dan als je voor je werk een paspoort nodig hebt en je baas betaalt dit; dan is dat paspoort ook eigendom van werkgever? Of zeg ik nu iets stoms?
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:05 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Een VOG wordt afgegeven op basis van de specifieke werkzaamheden die je gaat verrichten. Bij een andere baas kan je VOG zo maar anders uitpakken...
|
Hoe bedoel je dat precies? Met een blanco verleden krijg je altijd een VOG, toch? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:22 Onderwerp: |
|
|
Paspoort is en blijft eigendom van de Staat der Nederlanden.
Met de opmerking over de VOG wordt bedoeld dat deze voor een bepaalde categorie werkzaamheden wordt aangevraagd. Wellicht zelfs ook wel voor slechts één bedrijf. Dat ding is dus maar voor eenmalig gebruik (daarbij mag een recente VOG worden verlangd dus deze kan ook al te gedateerd zijn). _________________ Mine! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:51 Onderwerp: |
|
|
Gucci schreef: | Met een blanco verleden krijg je altijd een VOG, toch? |
Ja, maar je kunt dit niet omdraaien. Een VOG is geen bewijs van een blanco verleden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:53 Onderwerp: |
|
|
Er zit dus gewoon niets anders op dan dat werkgever moet betalen voor een nieuwe VOG.
Heel hartelijk bedankt voor de antwoorden!
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: wo 06 jul 2011 21:57 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Gucci schreef: | Met een blanco verleden krijg je altijd een VOG, toch? |
Ja, maar je kunt dit niet omdraaien. Een VOG is geen bewijs van een blanco verleden. |
Dat is helemaal waar; bij een VOG wordt maar 4 jaar teruggekeken, maar ik betrok het op mijzelf; nooit in aanraking geweest met justitie, zelfs geen bekeuringen  |
|
|
|
 |
thekabel
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 22:12 Onderwerp: |
|
|
Gucci schreef: | Maar hoe zit dat dan als je voor je werk een paspoort nodig hebt en je baas betaalt dit; dan is dat paspoort ook eigendom van werkgever? |
Sorry voor het ophalen van een oud bericht.
Maar ik dacht dat onderstaand van toepassing is(?):
Een legitimatiebewijs dat door de werkgever wordt betaald beschouw ik als een gift.
Iedere inwoner van ons land is namelijk verplicht om een legitimatie bewijs bij zich te dragen en dus zelf verantwoordelijk voor de financiële afhandeling. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 01 mei 2012 22:35 Onderwerp: |
|
|
Gucci schreef: | Er zit dus gewoon niets anders op dan dat werkgever moet betalen voor een nieuwe VOG. |
Hij moet helemaal niets betalen, dat moet jij zelf doen. Dat de praktijk vaak anders uitwijst maakt het nog geen regel waar je je op kunt beroepen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|