Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
jolly
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 apr 2012 10:19 Onderwerp: op welk loon wordt mijn nieuwe WW gebaseerd |
|
|
Goedemiddag
Helaas ben ik na jaren werkzaam te zijn geweest in oktober 2010 werkeloos geworden. Ik had recht op 29 maanden (maart 2013) WW tegen het maximum dagloon (187 euro en daar uiteraard 70 % van).
In de periode november 2010 t/m maart 2011 ben ik – weer - gaan werken en ben daarna weer in de WW terecht gekomen. Omdat dit binnen de 6 maanden lag is mijn WW weer gewoon voortgezet (herleven) en is de einddatum verschoven naar september 2013.
In juli 2011 ben ik weer gaan werken en dit zal 31 mei a.s. aflopen. Het door mij ontvangen loon lag lager dan mijn dagloon.
Op welk loon wordt mijn nieuwe WW gebaseerd.
Mijn oude dagloon (ik ben nl. binnen 24 maand na mijn eerste WW weer gaan werken en ben binnen 36 maand na mijn eerste werkloosheid weer werkloos) of wordt deze opnieuw berekend.
Samenvatting data:
Oktober 2010 werkloos.
Recht op 29 maanden (t/m maart 2013) WW tegen max. dagloon
November 2010 – maart 2011 gewerkt.
April 2011 herleven ww en einddatum is opgeschoven naar september 2013
Juli 2011 gaan werken. Contract loopt op 31 mei af.
Jolly |
|
|
|
 |
uwv_webcare
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 apr 2012 14:20 Onderwerp: |
|
|
Beste Jolly,
Als je werkloos wordt uit een baan met een lager loon dan voorheen dan krijg je soms een WW-uitkering die net zo hoog is als je eerdere WW-uitkering
Je uitkering wordt dan berekend met het oude, hogere dagloon dat wij gebruikten voor je vorige WW-uitkering.
Dit is het garantiedagloon.
Je moet dan voldoen aan de volgende voorwaarden ( regeling bij werkoosheid na juli 2009 ):
• je bent binnen 2 jaar na het eerste ontslag weer gaan werken in een baan met een lager loon;
• je wordt binnen 3 jaar na het eerste ontslag opnieuw werkloos.
De periode van 2 jaar wordt verlengd met de periodes waarin je ziek bent. Deze garantieregeling geldt iedere keer als je opnieuw werkloos wordt, binnen 3 jaar na het eerste ontslag.
Was je 55 jaar of ouder bij het eerste ontslag? En ben he binnen 2 jaar in jouw nieuwe baan gaan werken? Dan geldt deze nieuwe dagloongarantie tot je 65 jaar bent.
Op basis van de informatie die je aangeeft voldoe je aan deze voorwaarden.
Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/xY5wu0
Met vriendelijke groet,
René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|