|
Auteur |
Bericht |
vraagjeraak
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: ma 16 apr 2012 14:11 Onderwerp: Vraag over contract |
|
|
Ik ben werkzaam als docent Ik heb een tijdelijk contract van een jaar gekregen en aagenomen dit van aug tot juli dit jaar en ben dit jaar zwanger geraakt . Toen ik in december een leidinggevende in mijn les kreeg heeft deze mijn les positief beoordeeld. Daarna heb ik aan mijn teamleider verteld dat ik zwanger was met (3 maanden) en is er nog een leidinggevende in mijn les geweest, deze heeft hierna mijn les negatief beoordeeld. Op grond hiervan hebben ze mijn contract niet verlengd. Nu vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn, aangezien de ene les positief beoordeeld was en de andere (kort nadat ik vertelde dat ik zwanger was) negatief beoordeeld is. Verder ben eind aug uitgerekend. Omdat mijn contract tot juli loopt vroeg ik mij af hoe het dan met zwangerschapsverlof zat, heb ik hier wel recht op omdat ik maar een tijdelijk contract heb wat dus niet verlengd is. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 16 apr 2012 15:07 Onderwerp: |
|
|
Een zwangere werknemer die in dienst is op basis van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd heeft geen recht op ontslagbescherming, als de werkgever besluit de arbeidsovereenkomst niet te verlengen. Wel kan de zwangere werknemer aanspraak maken op een zwangerschapsuitkering. Dit is geregeld in de Wet Arbeid en Zorg en de Ziektewet. Deze aanspraak bestaat als de zwangere werknemer binnen tien weken na afloop van de arbeidsovereenkomst is uitgerekend. De hoogte van de uitkering op grond van de Ziektewet voor een zwangere werknemer is gebonden aan een maximum dagloon.
Even voor je ge-googled , je zou dus binnen deze 10 weken vallen. |
|
|
|
 |
|