MiepNederhoppie
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 apr 2012 12:51 Onderwerp: Woonjaren terug? |
|
|
Hallo, ik zal mij evenvoorstellen,
Ik ben Natascha 34 jaar en heb een vraag over het volgende,
Voor iemand die niet voor zichzelf kan spreken, het zit zo:
Diegene heeft vorig jaar de relatie verbroken met iemand, de situatie was onhoudbaar,
en had dus meteen woningruimte nodig, zij kwam via een tipgever terecht op een website voor mensen die een pauze woning zoeken om tijdelijke woningruimte te bieden voor mensen die een pauze in de relatie nodig hebben.
Dit leek in eerste instantie een perfecte oplossing voor haar, ze moest van alles aan kunnen tonen dat haar relatie ten einde was, dat lukte niet.
Nu blijk achteraf dat de pauze woning een gewone huurwoning blijkt te zijn, zij heeft er ook voor getekend, maar ze was ook erg labiel en dacht dat dit bij de procedure hoorde, ook blijkt dat er diverse regels omzeild waren om haar een thuis te bieden.Zo moest men 1 jaar wonen in die woonplaats om in aanmerking te komen, en dat deed zij niet.
Alle woonjaren is zij kwijt, en het huis waarin zij woont is dus niet goed voor haar, het is een criminele buurt waar verschrikkelijke dingen gebeuren.Zij voelt zich niet op haar gemak en wordt ook bedreigd door haar ex vriend, de politie is op de hoogte, maar nu begin dit jaar er ook iemand vermoord is in haar flat is zij zelfs bang om in de woning te verblijven.
Later is er een onderzoek gedaan op aanvraag naar haar gesteldheid en is gebleken dat zij géén dingen alleen kan regelen en dus een handicap heef.
Nu komt dus mijn grootste vraag, kan zij haar woonjaren terug krijgen en is dit mogelijk terug te draaien?
Volgens het wetboek 7 Artikel 274 staat bij punt 3b het volgende:
het verstrekken van een zelfstandige woning aan een gehandicapte, indien die woning:
1
reeds bij de bouw ervan was ingericht en bestemd voor bewoning door een gehandicapte, dan wel
2
na de bouw met geldelijke steun op grond van enige wettelijke regeling aangepast is ten behoeve van bewoning door een gehandicapte;
Wat zou u aanraden welke stap er gemaakt dient te worden, zelf dacht ik aan een klacht in te sturen naar de woningvereniging en daarna naar de huurcommissie, maar heeft dit dan ook nadelen voor haar in de toekomst?
Alvast bedankt, u kan haar en mij hier erg mee helpen. |
|