|
Auteur |
Bericht |
Maddox
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: vr 04 mei 2012 17:26 Onderwerp: Datum bij dagvaarding |
|
|
Ik ben momenteel bezig een dagvaarding aan het schrijven. Dit betreft een incassozaak voor een familielid. De procedure ga ik zelf voeren voor de kantonrechter (het is een vrij simpele zaak).
De dagvaarding heb ik grotendeels af, ik zit alleen met wat procesrechtelijke vragen, zie het volgende:
Quote: | in persoon of bij gemachtigde mondeling of schriftelijk te antwoorden ter terechtzitting van de rechtbank Nijmegen, sector kanton, locatie Nijmegen, welke terechtzitting zal worden gehouden op vrijdag de tweeduizend twaalf, des voormiddags om 10:30 uur in het gerechtsgebouw aan de Oranjesingel 56 te Nijmegen |
Wat moet ik bij datum etcetera vermelden? Moet ik zelf een datum prikken (rekening houdende met de datumlijst die op de website van de kantonrechter vermeldt wordt)? Of doet de rechter dat? |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: vr 04 mei 2012 21:17 Onderwerp: |
|
|
Het is de rechtbank Arnhem, sector kanton, locatie Nijmegen
Wat betreft de datum: je moet rekening houden met de vereiste termijn die tussen betekening en eerste rolzitting moet zitten. Dit is meestal zeven dagen. En inderdaad moet de datum een geldige roldatum zijn.
Je kan ook aan de deurwaarder vragen om die informatie in te vullen.
Je zou ook de dagvaarding hier kunnen plaatsen (geanonimiseerd uiteraard) zodat je daarop feedback kunt krijgen. |
|
|
|
 |
Maddox
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: zo 06 mei 2012 16:31 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je antwoord Guthman. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 06 mei 2012 17:28 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Je kan ook aan de deurwaarder vragen om die informatie in te vullen.
|
Zo dus. Aanleveren in Word en de deurwaarder te vragen tegen de eerst mogelijke rolzitting te dagvaarden. |
|
|
|
 |
|